Ik heb ook al minstens 7 jaar een b12-tekort (waarde van 120). Injecties zijn juist zo belangrijk omdat je die in de spieren spuit, je neemt het naar alle waarschijnlijkheid niet op uit je voeding. Na vele discussies met de ha en internist, mag ik nu zelf spuiten. Het kan absoluut geen kwaad, je kunt nooit teveel binnenkrijgen, het is wateroplosbaar. Ik merk het gelijk wanneer ik niet regelmatig spuit. Je hebt juist extra nodig tijdens de zwangerschap, wist ik ook achteraf pas (foutje van een eerdere huisarts). Ik stuur je een link waar je misschien wel wat aan hebt. Vitamine B12 tekort, Addison-Biermer, Pernicieuze anemie Hier staat nuttige info op voor jou maar ook voor je behandeld artsen. Succes en er op aandringen dat je injecties gaat krijgen hoor. Ze kunnen je altijd een proefinjectie geven om te kijken hoe je je daarna voelt.
Als je vit B12 niet via het spijsverteringskanaal kunt opnemen zijn smelttabs een optie, omdat je het spijsverteringskanaal omzeilt en het opneemt via de slijmvliezen. Ik ben ervan overtuigd dat dat hetzelfde effect kan hebben als de injecties. (bij mij althans)