Mwa, pillen zetten vaak toch niet zo veel zoden aan de dijk. Dus is minder ramzalig voor uitslag bloedprikken dan wanneer je zou gaan spuiten. Ik zou gewoon niet volgende week langsgaan, maar nu bellen voor een afspraak voor asap.
is best erg hier houd onze huisarts als ondergrens 110 aan nou ik kan je vertellen dan gaat het echt niet goed met je, weet je wat ie tegen me zei, terwijl ik al 10 jaar spuiten krijg.. "ach je bent vast gewoon een beetje te druk" (echt waar sommige huisartsen moesten ze eens een sensiviteitstraining en hoe om te gaan met chronisch zieken ofzo laten volgen) mijn oude huisarts hield als ondergrens 150 aan maar met apart bloedonderzoek kan je aantonen of je met een iets hogere waarde toch ook al last hebt (dan heb je een bepaald stofje in je bloed) en dan kan je ook spuiten krijgen.. Voelt nu alsof ik weer helemaal opnieuw begin met het gedoe (diepe zucht!!)
Pfff het blijft verbazen hoe makkelijk de huisartsen de ernst van een b12 te kort blijven onderschatten!
Ik heb het rond. Mag starten met vitamine B12 injectie. Mijn waarde was laag-normaal (256), maar baadt het niet het schaadt ook niet. Ik ben benieuwd of mijn klachten er door verminderen.