UWV stuurt mij rapport van andere cliënt

Discussie in 'De lounge' gestart door Stefanie83, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag kreeg ik van het UWV 2 brieven op mijn naam. Eén met informatie over mijn eigen uitkering, maar bij de ander stond op de begeleidende brief wel mijn naam, maar het rapport dat was bijgesloten ging over heel iemand anders. Het rapport staat vol ontzettend persoonlijke zaken die echt niet voor andermans ogen bedoeld zijn. Ten eerste vind ik dit voor de betreffende persoon ontzettend kwalijk en ten tweede ben ik heel bang dat mijn gegevens ook op straat zijn gegooid.

Kan iemand me raad geven wat ik hiermee moet doen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ja UWV bellen lijkt me logisch?

3. Logan

Logan Niet meer actief

UWV gelijk bellen. Ik vind het wel echt schandalig, dat zijn privé gegevens. Waardeloze instelling dat UWV.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Tja, lullig, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Even bellen dus.

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Idd bellen! Wat slordig zeg!!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja meteen melden. Ik heb het gehad bij het cb. Toen ik inlogde om de gegevens van mijn zoontje te bekijken stonden er ook de gegevens van een ander kindje bij.

Ik heb het toen meteen gemeld.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb het een keer gehad na een bezoek aan de bedrijfsarts.

Slordig, maar waarschijnlijk tegelijk afgedrukt, kan helaas gebeuren.

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat ik kan bellen, maar na een dik kwartier in de wacht staan, moest ik weer verder dus morgen nog maar eens proberen. Echter vraag ik me af in hoeverre ik een eerlijk antwoord ga krijgen of mijn gegevens ook bij een ander zijn beland...;)

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat is toch niet te controleren of jouw gegevens ergens anders terecht zijn gekomen? Stel dat de ontvanger dit niet zou melden aan het uwv? En het gewoon bij het oude papier gooit? Dat is iets waar je zowieso geen antwoord op gaat krijgen. Althans; geen sluitend antwoord.

10. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Dit dus. Stel het is verkeerd afgedrukt. Dan zijn ze zichzelf er überhaupt niet van bewust dat jou gegevens wellicht bij een ander terecht zijn gekomen.
    Ben het er absoluut mee eens dat het niet zou mogen kunnen maar waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt.
    Ik zou wel even melden dat je gegevens van desbetreffende persoon hebt ontvangen zodat het uwv weet dat ze het naar diegene opnieuw moeten versturen en dan de papieren weg gooien.

Trouwens, je post geeft de indruk dat je wel de inhoud hebt gelezen omdat je zegt: "Het rapport staat vol ontzettend persoonlijke zaken die echt niet voor andermans ogen bedoeld zijn". Als je het zo een slechte zaak vind dan zou het netjes zijn als je het zelf ook niet zou lezen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mee eens.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wet op datalekken per 1 Jan 2016 !!!!

Ik zou zeggen, lees ff door en zie wat de gevolgen zijn voor uwv

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    ik heb van de bedrijfsarts wel eens een brief van iemand anders als bijlage gehad.
    Erg slordig. Meteen teruggemaild en vernietigd zonder te lezen

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Heb het zelf een paar jaar terug ook gehad. Zat halverwege een profielschets toen ik doorkreeg dat het niet van mij was. Als had gewild kon ik ook het psychologisch profiel van deze mevrouw nog doorlezen. Heb UWV gebeld en die deden er bijzonder laconiek over. "Stuur maar terug". Nooit meer iets van gehoord en mijn post nooit gekregen.

Maar goed, wat wil je van een instantie die pas twee weken voor je ontslagdatum in actie komt - ook al weet je het al maanden eerder - en die dan vervolgens gerust drie maanden over je uitkering doen? Kan ze echt niks schelen daar!

15. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Bepaalde brieven hoef je niet eens te lezen om te weten dat er veel zeer persoonlijke informatie in staat. Als je die zelf al eens hebt gehad, herken je de opzet.

Onze topic, zeer vervelend en zou niet moeten kunnen. Maar helaas...

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  17. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
  18. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou op zoek gaan naar degene waar de brief over gaat. Wellicht is die (makkelijk) via Facebook te vinden? Naam zoeken en vragen of diegene geboren is op de datum uit te brief! Dan kan diegene ermee doen wat ze willen.

19. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Stefanie,

Ik begrijp dat je informatie van iemand anders hebt ontvangen. Dat mag natuurlijk echt niet! Ik wil graag contact met je. Ik stuur je even een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team

20. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet toch even mezelf verweren hoor, want ik heb zeker niet willens en wetens andermans verslag gelezen!!!! Die aantijgingen zijn echt onterecht...

Echter stond mijn naam erboven dus vrij logisch dat ik er dan vanuit ga dat het om mijn verslag gaat. Vervolgens ging ik lezen en las ik eerst al een andere leeftijd. Daarbij dacht ik; 'misschien een typ-foutje'...

Vervolgens verder gaan lezen en dan staat er om wat voor ziekte-klachten het gaat. Vrij overeenkomstig met mijn klachten dus hierbij leg ik nog niet de link dat het niet over mij gaat. Vervolgens wordt er een bedrijf geschetst en toen ging bij mij pas het belletje rinkelen dat het helemaal niet om mij ging. Bij dat bedrijf had ik immers niet gewerkt.

De rest van de brief heb ik dus helemaal niet gelezen.

Deel Deze Pagina