Onzeker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door S0phie, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0phie

S0phie Lid

9 dec 2010
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 8 weken zwanger. We zijn er heel erg blij mee en met de klachten valt het tot nu toe gelukkig mee. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven en bijv elke dag genoeg groente en fruit binnen te krijgen. Ik werk veel achter de computer en kan het dan vaak niet laten om te surfen op internet om van alles te lezen over zwanger zijn. Maar soms word ik zo onzeker van alle onderzoeken die gedaan zijn en wat allemaal slecht kan zijn. Wat ik bijv ben tegengekomen:
    - parfum gebruiken t/m de eerste 12 weken kan ervoor zorgen dat bij jongetjes de geslachtsorganen niet goed ontwikkelen :(
    - drop kan ervoor zorgen dan kinderen meer kans hebben op gedragsproblemen
    - stress is ook slecht voor van alles
    - light-produkten kan voor een lichter kindje zorgen.

En dat is nog maar een kleine greep uit wat ik allemaal ben tegengekomen. Ik denk dat ik nu voortaan maar niet meer ga surfen want ik word er gewoon onzeker van! Ik heb bijvoorbeeld soms echt een onweerstaanbare trek in chips en geef daar ook wel eens aan toe. Achteraf ga ik me dan helemaal schuldig voelen maar aan de andere kant wil ik het ook niet overdrijven en ook gewoon genieten van mijn zwangerschap. Zijn er meer die dit herkennen? En hoe gaan jullie hier mee om?

groetjes Sophie

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Meid, alles met mate en dan is er echt niets aan de hand!

Enige wat je echt niet mag eten is rood vlees, alcohol en vacuum verpakte vis.

Verder is het echt niet erg op af en toe een beetje drop of een zak chips te eten hoor, als je maar zorgt dat je aan al je voedingsstoffen komt (standaard een zak chips ipv je groente is natuurlijk niet goed :p).

3. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    ikzelf let ook wel op mn kazen maar t meeste wat uit de winkel komt is goed dus :D ow... en ik heb net een hele zak chips naar achter gewerkt :) en dat was niet de eerste keer dat ik chips eette tijdens mijn zwangerschap en alles gaat goed met mn baby (ben nu bijna 32 weken)
    Je moet gewoon niet teveel erover nadenken dat deden ze vroeger ook niet ;)

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Inderdaad, gewoon lekker eten waar je zin in hebt! Inderdaad niet te veel drop en caffeine, rauw vlees e.d.

Zak chips is helemaal niet erg! Is zelfs errug lekker :D

5. Maia

Maia Niet meer actief

het is heel logisch dat je onzeker bent, maar gewoon je gezond verstand gebruiken als je wat wilt nemen dan komt het vast goed ;)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh nee daar kan ik echt allemaal niet bijstilstaan. ik probeer gwoon zo gezond mogelijk te leven maar moet eerlijk zeggen omdat wij in erg hectische tijd zitten ( moet voor 1 maart in ons nieuwe huis zitten) dat het er ook nog weleens bij inschiet. fruit ben ik sowieso al een slechte van. dus dan drink ik maar weer es roosvicee multvit. probeer regelmatig wel groente te eten, drink elke dag 2 bekers vifit , eet veel crackers ( verdraag brood erg slecht) maar beeb doet het supergoed hoor. chips eet ik ook regelamtig. geen zak maar gewoon paar handjes en verer gewoon alles wat lekker is. kortom niks meer of minder ( behalve wat echt niet mag) als dat ik niet zwanger ben.

7. S0phie

S0phie Lid

9 dec 2010
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja ik sla wel een beetje door inderdaad ;) Ik ga sowieso maar eens beginnen met het niet al te veel surfen want er staan zo veel bangmakerij berichten. En ik geloof ook wel dat als je alles met mate doet het allemaal wel mee zal vallen. Thnx voor jullie reacties, het brengt me weer een beetje met beide benen op de grond!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Inderdaad niet meer te veel surfen :p:)
    Ik eet nauwelijks fruit, vind het gewoon niet lekker. Slik wel braaf mijn mama-zwangerschaps-pilletjes, groentjes e.d, let op kaasjes, alcohol dat soort dingen maar ga niet bij alles stil staan hoor. Denk dat je 100x meer kan hebt om door je vaatdoekje besmet te raken met iets dan door eten en/of drinken.
    Parfum heb ik gewoon gebruikt en een prachtig kereltje met alles erop en eraan down under :p
    Laat je niet gek maken hoor, gewoon genieten!

9. Maia

Maia Niet meer actief

ach, ik heb mijn hele zwangerschap op big mac's geleefd bijna ;). Ik werd misselijk van groentes, gaf mij toen maar een stuk vlees, of in elk geval een vette hap.

en ze is hartstikke gezond.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het enige wat ik niet heb gegeten en gedronken, is rood vlees, alcohol, vacuumvis en paté.. brie enz lust ik toch al niet dus dat scheelt ;)
    Voor de rest alles met mate maar ik heb gewoon koffie en cola gedronken en zelfs drie sigaretjes per dag gerookt.. En onze dochter is kerngezond en woog met de geboorte 3500 gram! (en aan mijn placenta konden ze niet zien dat ik gerookt had)

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dus is er zeker geen schade aangericht;);)

Deel Deze Pagina