vitamine B12

Discussie in 'Gezondheid' gestart door meedje, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    1100 is inderdaad te hoog.te hoge B12 veroorzaakt foliumzuur tekort.dus op passen daarmee.

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als de waardes erg laag zijn en dus ook je foliumzuur te laag wordt dan merk je wel hoor, ik kwam terecht op de 1ste hulp en heb 9 dagen in het ziekenhuis gelegen met een enorm te kort. Eerst de foliumzuur weer op pijl brengen en daarna dagelijks de b12 dr bij.
    Ik was door het tekort aan foluimzuur zo ziek dat ik een hartslag had van 150-160 in rust, had het gevoel ieder moment in te storten.

Ik werd dan ook niet zwanger, waren 6 jaar bezig.....godzijdank want een zwangerschap met die bloedwaarden moet je niet aan denken. Een half jaar nadfat mn waardes goed waren werd ik spontaan zwanger van onze dochter.

3. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ben nu 4 weken zwanger. ga het toch even na vragen aan de dokter hoe dat zit. zou het echt erg zijn? xxx

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je kunt altijd vragen of ze het nog een keer willen prikken, denk alleen dat je met een voorrad van 1100 wel een tijdje vooruit kunt.
    Mijn internist vertelde me toen dat een normaal mens een voorraad b12 heeft van 5 jaar, dat betekent dat wanneer je waardes te laag zijn je lichaam daar 5 jaar of langer over doet.

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik had eerst ook een waarde van rond de 60...

Mijn huisarts wilde eerst ook niet spuiten, mijn klachten (extreme moeheid, pijnlijke spieren/gewrichten etc) zouden niet daardoor komen...

Uiteindelijk heb ik er toch op aangedrongen en ben ik toendertijd gestart met 2x per week 5 weken lang en daarna elke 6 weken...
    Voelde me stukken beter erna...

Nu tijdens de zwangerschap krijg ik ze vaker..

Na de bevalling zal ik langzaam weer afbouwen naar om de 6 weken...

Ik heb er echt profijt van :)

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    waarom afbouwen tara 26
    60 is toch echt te laag

ik kreeg eerst om de 2 weken toen om de 8 met de eerste zwangerschap om de weken
    daarna verhuisd dus nieuwe huisarts die goed omgaat met b12 tekort (hij heeft erg veel geleerd door b12 tekort doordat mijn vader dit ook had en en erg jonge meiden dit ook hebben binnen zijn praktijk en hij ziet daar door b12 injecties de waarden omhoog gaat en ze zich veel lekkerder voelen minder spier/gewrichtsklachten moeheid etc.) dus nu om de 4 weken en bevalt me prima!!!!!!!!!!!!!!! al heb ik nog wel lichte klachten maar veeeeeeeel minder dan eerst

7. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meiden, heb het er met mijn verloskundige over gehad en ze wil het nu goed in de gaten houden. heb vandaag bloed laten prikken dus ben benieuwd wat de waardes zijn!!! xxx

Deel Deze Pagina