Mijn vriend en ik zitten in de eerste ronde dus alles is nog geheel nieuw (hebben nog geen kindjes). Ik ben 6 april gestopt met de pil en 8 april pil-ongesteld geworden. Ik ben op mijn 15de begonnen met de pil en voor zover ik me kan herinneren had ik van tevoren een regelmatige cyclus maar ging er vanuit dat mijn lichaam na 16 jaar pil gebruik zo ontregeld zou zijn dat het wel eventjes zou duren voordat alles weer normaal zou worden. Nu merkte ik dat ik gisteren ineens flink buikpijn kreeg en mijn borsten zijn iets gevoeliger, merkte verder geen aparte afscheiding of zo. Ik dacht direct dat het mijn eisprong zou kunnen zijn omdat het 2,5 week geleden is dat ik mijn pil-ongesteldheid heb gehad, gisterenavond hebben we dan ook geklust, toen mijn vriend zijn penis terug trok zat daar allemaal witte dikke afscheiding van mij aan (sorry voor het onsmakelijke verhaal). Is dat dan dus echt de eisprong geweest of het teken dat die elk moment kan springen? We klussen sowieso morgenavond nog eens en zondag zodat we niks 'missen'. Ik weet dat zwanger worden direct in de 1ste ronde echt zeldzaam is maar stiekem hoop ik het wel natuurlijk
@drieka Het is niet altijd zeldzaam in 1 keer zwanger. Het kan allemaal. Ik hoop het voor jullie. Iedere maand afwachten is niet zo prettig. Wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje na in januari een MA te hebben gehad.(helaas) Ik zit nu in mijn wachtweek en hoop volgende week dat ongi weg blijft. Ookal voel ik nu niks en mijn gevoel ook aangeeft dat het niks geworden is deze maand. Ik hoop dat het bij jullie raak ik!
Ik hoop dat het bij jullie ook raak is natuurlijk! Lijkt me zeker erg frustrerend maar heb me wel een beetje voorbereid op het feit dat het ook een jaar klussen en teleurstellingen kunnen zijn.
Dat is wel een goede instelling dan valt het meestal mee al s het eerder komt. En wie weet ben jij die gene waar het de eerste keer lukt. Bij mijn eerste zwangerschap ( de MA) waren we er helemaal niet mee bezig een verassing maar zeker welkom. Daarom is nu zo frustrerend dat ik nu paar maandjes verder ben en nog niet is gelukt. Maar een binnen een jaar is normaal. En ik weet mijn lichaam werkt maar wil niet zeggen dat het nogmaals lukt Maar ik blijf of probeer posotief te blijven.
Hoi oei spannend maar zoals mijn voorgangster zegt t is zeldzaam alles kan natuurlijk. Maar je lichaam kan ook aan t ontpillen zijn ik heb zoveel kwaaltjes gehad en elke maand weer anders.. Je lichaam kan je zooooooo voor de gek houden. mijn borsten doen bijv altijd zeer als ik ongi moet worden.. 5 dagen voor mijn nod meestal. Heel veel succes meid!
@asje84 Ja dat geloof ik zeker dat dat erg rot is, maar gelukkig werkt wel alles gewoon naar behoren. @Beebbie Ik weet dat het niet zeldzaam is om in de 1ste ronde zwanger te kunnen raken maar merk wel (zeker nu ik eventjes op deze site sta ingeschreven) dat de kans wel klein is, ik probeer er ook niet vanuit te gaan dat wij zoveel geluk zouden kunnen hebben maar stiekem hoop je dat wel Helaas kan je lichaam je inderdaad voor de gek houden maar dat ik gisterenavond ineens echt buikpijn kreeg en gevoelige borsten (het gevoel van menstruatie) na 16 dagen van mijn pil-ongesteldheid en dan ook nog die dikkere witte afscheiding kan toch wel een teken van een eisprong zijn niet?
Als ik veel dikke witte cremeachtigr afscheiding heb (beetje nivea achtig), is dat een teken dat mn eisprong is geweest. Dus wie weet geldt dat voor jou ook wel
Ja dat hoop ik ook want kreeg gisteren ineens buikpijn in de avond en na het klussen zag mijn vriend die dikkere afscheiding, zelf had ik die nog niet gemerkt, dus die is nog niet omlaag gekomen om het zo maar te zeggen, zat echt nog wat hoger in de buurt van de baarmoeder en uitgang daarvan.
Drieka, herkenbaar verhaal. Hier is dat ook als mijn vriend zich terugtrekt. Of het goed nieuws is? Geen idee. Zaterdag NOD. We zullen zien
Ohja, ik hoor vaak dat je lichaam Moet ontpillenn. Gevoelige borsten etc buikpijn kunnen ook ontpilverschijnselen zijn.ik hoor vaak dat vrouwen dat krijgen vlak voor hun menstruatie.
Spannend dan! Nou ik heb dat normaal nooit gehad en ook niet nadat ik met de pil gestopt ben, is echt de eerste keer dat mijn vriend dat ziet / zegt, en zeker omdat ik gisteren in de avond ineens buikpijn kreeg en gevoelige borsten, voor mijn menstruatie is het nog echt te vroeg dus daarom dacht ik direct aan de eisprong.
Ik had dit net zo, vlak na het stoppen met de pil. Maar de één is de ander niet, er zijn zat mensen die niet eens ongesteld worden na de pil en meteen zwanger bleken! Snel zwanger worden zeldzaam? Ik ken genoeg mensen die met één keer vrijen dachten dat het niet zou gebeuren, toch hebben ze een kindje rondlopen!