Misselijk van alle zoetigheid, dus ook fruit

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door femkes, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nogal last van ochtendmisselijkheid. De hele dag door. Een en ander wordt erger bij het eten van zoetigheid. Nou is het niet zo heel moeilijk om niet te snoepen, maar ik heb er ook regelmatig last van bij fruit. En dat vind ik wel heel belangrijk om te eten. Het lastige is dat fruit zelf wel lekker vindt, (in tegelstelling tot de meeste andere voedingsproducten), maar na ongeveer een kwartier begin ik erg misselijk te worden, soms tot kokhalsneiging aan toe.

Wat is wijsheid? Tijdelijk significant minder fruit eten totdat het ergste over is of toch proberen er wat in te krijgen en hopen dat het niet erger wordt?
    Bij mijn oudste duurde het tot 20-weken, maar werd het op een gegeven moment wel beter te dragen. Nu ben ik echter nog maar een week of 7, dus ik heb nog wel even te gaan.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou deze periode even eten waar je wel zin in hebt. als je dan aanvult met multizwangerschapsvitaminen komt het wel goed.
    Misschien kun je fruit beter verdragen in de vorm van een (zelfgemaakte) smoothie oid. Komkommer, tomaat en paprika zijn ook prima, gaat dat wel beter?
    Succes! Als je heel veel last hebt van misselijkheid kun je evt ook emesafene krijgen via je huisarts.

Mirjam

Deel Deze Pagina