Hoi meiden! Ik heb tevergeefs gezocht naar een antwoord op m'n vraag, dus doe ik het via deze weg. Door bepaalde problemen drink dagelijks een glas met een vitamine C bruistablet van 1000 mg. Nu ik erachter ben gekomen dat ik zwanger ben, ben ik even tijdelijk gestopt. Mijn vraag is: kan deze hoeveelheid vitamine kwaad? Ik zag namelijk ook op de verpakking het volgende: kleurstof: betacaroteen en dat schijnt toch niet goed te zijn? Wie van jullie weet misschien het fijne hier van? Alvast bedankt!
Toen ik door een fikse keelontsteking antibiotica moest slikken, heeft de VK me aangeraden Vit. C bruistabeltten van 1000 mg te nemen. Dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.
Die vitamine C lijkt mij ook geen probleem. Betacaroteen is een stofje waarvan je in je lichaam vitamine A maakt. Teveel vitamine A kan wel kwaad tijdens de zwangerschap. Hoe dat dan precies zit met betacaroteen, geen idee.
Dat heb ik ook al. Het gaat er eigenlijk om dat ik dagelijks een hoge dosis vitamine C binnen moet krijgen, anders gaat het waarschijnlijk weer mis. Ik wil alleen natuurlijk niet dat het schadelijk is voor de baby. Dames, bedankt voor de antwoorden!
Ik zou het niet doen! Ik heb het een tijdje geleden nagevraagd bij de apotheek of ik die 1000 mg tabletten mocht slikken. Zij hebben er wat boeken op nageslagen en daarin stond dat er bij zo'n hoge dosis niet gegarandeerd kon worden dat het geen kwaad zou kunnen. Zij raadden mij aan om max. 2 a 3 van die gele tabletjes (a 50 mg geloof ik, weet niet meer uit mijn hoofd) te slikken, aangezien dat zeker weten een veilige hoeveelheid is. groetjes Poppie 32wk4