Lust vooral friet en fruit...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Juud, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hmmm, lastig hoor, dat zwanger zijn. Ik heb geen last van ochtendmisselijkheid, maar kan gedurende de dag wel aanvallen van misselijkheid hebben. En veel moe...

Mijn probleem is echter vooral dat ik niet zoveel meer lust. Ik ben overigens nog wel dol op sinaasappelsap, ook geshaked met banaan, dus dat is gezond. Verder moet ik NIET denken aan gekookte aardappelen, losse groente en een stukje vlees. Brood is ook geen favoriet.

Ik lust vooral friet met mayo of pasta/rijstgerechten, maar vooral FRIET!

Wie kent dit en wat doe jij om het zo gezond mogelijk te houden?

Juud

2. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik had in het begin ook meer zin in friet en fruit.. Nu is dat inmiddels allemaal veranderd. Ik hou wel nog steeds meer van groente en fruit dan voor mijn zwangerschap.
    Grappig dat het zo kan veranderen..

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik vind sinaasappelsap nu ook erg lekker en idd met een geprakt banaantje er door nog lekkerder. Maar nu hoorde ik dus dat je helemaal geen sinaasappelsap mag drinken :S Is dat zo ? en waarom dan niet?

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Jawel hoor, je mag gewoon sinaasappelsap.
    De VK heeft wel gezegd dat je niet te veel vruchtensappen moet drinken vanwege de suikers.
    Ik drink toch meestal wel 2-3 glazen per dag...

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoorde van dat van sinaasappelsap en sinaasappelen dat je kindje daar door benauwd kan krijgen

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geen sinasappelsap ? Ik drink heel veel. Wat ik wel gehoord heb is dat je er last van maagzuur van kunt krijgen, nou dat merk ik dan wel en dan minder ik wel. Ook als je borstvoeding geeft zou het kunnen zijn dat je baby er darmkrampjes van krijgt. Kan hoeft dus ook niet, gewoon een kwestie van proberen.
    Dus ik drink het nog wel.

En Juud in het begin had ik ook allerlei dingen die ik niet meer luste. Ik luste geen brood, als ik het zag moest ik al overgeven. Ik heb dus weken op crackers geleefd. Probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten, en je gewone smaak komt echt wel weer terug.

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Vond het ook een raar verhaal hoor.
    Nou ja, als je het lekker vind waarom niet toch. Het is ook gezond veel vitamine C

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Een aantal weken geleden had ik ook elke dag zin in frieten, en dan het liefst speciaal.. Ik heb er gewoon zo weinig mogelijk aan toegegeven, en het valt me nu eigenlijk pas op dat de dagelijkse zin erin weg is :)

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

LOL

ik doe een moord voor een Kwekkeboom kroketje... ik mag er 1 per week van mezelf !

Verder is een warm bruin broodje met belegen kaas een hit.

Ik hoorde dat crackers en koolzuurhoudende drank goed is tegen misselijkheid.

10. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Echt grappig dat dat bij iedereen anders is, ik moet bijvoorbeeld al bij de gedachte van friet, kroketten en ander gefrituurd spul nog een keer slikken..moet ik echt niet aan denken! Als ik het ruik vind ik het zoooo smerig! Terwijl ik normaal geproken met plezier een paar kaassoufflees weg zit te werken!
    Als ik bij de AH loop, wordt ik gek als ik die versgeperste sinaas-kiwi flessen zie staan en overleven ze ook echt de rit door de AH en naar huis niet. Kan ik dan niet vanaf blijven! Ook als ik langs rode paprika's en komkommers loop, kan ik ze niet laten liggen en zit ik thuis een bak hiervan weg te werken.. :D

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    de eerste 8-10 weken van mijn zwangerschap had ik ook elke dag zin in patat!
    Was echt erg hihihihi.
    Na de 10 weken is dat steeds minder geworden en nu is het nog maar zelden dat ik echt zin heb in patat.

Heb eigenlijk nu niks waar ik echt dagelijks zin in heb. Geen rare eetgewoontes ofzo

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb in het begin ook heel erg veel zin gehad in friet en fruit, dat fruit heb ik nog wel hoor, maar ja de zomer is voorbij en het lekkerste fruit (aardbeien en zo) is er ook niet meer.

Sinaasappelsap mag je volgens mij gewoon drinken, maar houdt er wel rekening mee dat er enorm veel suikers in zitten, dus als je geen 30 kg aan wil komen, matig dan met de vruchtensappen. in een glas vruchtensap zit al snel 100 kcal en bestaat uit ongeveer 10% suiker. (ongeveer 2 schepjes suiker)

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Geldt dit ook voor verse Sinaasappelsap (zelf geperst)?
    Bovendien zijn vruchtensuikers toch veel beter dan gewone suikers?

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo popje,

Ik pers mijn sinaasappelsap ook zelf. Ik ga zodadelijk weer naar de groenteman om ander fruit erbij te halen. Volgens mij scheelt dat wel, maar ik houd het bij 1 shake per dag.

Nog steeds friet-drang... Ik zou het nu kunnen halen en eten. En vanavond wil manlief spruitjes! Nou ja, ik maak het maar klaar, maar ik gruwel bij de gedachte. Ach ja, hij heeft al zoveel moeten slikken met mijn grillen.

Ik probeer maar gewoon zoveel mogelijk fruit te blijven eten. Ik ben nog niet aangekomen, dus verder eet ik denk ik wel normaal. En dan maar wat hapjes groente...

Ik vertrouw erop dat alles inderdaad weer normaal wordt, zoals jullie zeggen...

Deel Deze Pagina