Hallo allemaal, Ik voed mijn zoontje bij (bij borstvoeding op verzoek uit een flesje). Dit doe ik a la Rapley. Nu vroeg ik mij af: Hoe doen jullie dat toch? Hier is continue alles vies en ik krijg met name banaan en peer er echt niet uit in de was. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat knoeien erbij hoort en hij mag van mij ook best knoeien (t ziet er ook zo leuk uit zo'n kleine wurm die zijn eigen banaan prakt tussen zijn vingertjes 8)!), maar ik vroeg me af of jullie tips hebben om zijn kleertjes en de bekleding van de kinderstoel enigszins te sparen? Regenjasjes in die maat heb ik niet kunnen vinden... Nou ja, tips zijn welkom Groetjes, Ireen
Je hebt toch van die soort schortjes met mouwen eraan? Lijkt een beetje op de verfschorten die kleuters gebruiken. Heb zoiets volgens mij ook voor baby's gezien ergens... (of je koopt een goedkoop shirt met lange mouwen in een wat grotere maat die je er overheen aantrekt met het eten.) Bekleding van je kinderstoel, zou er een handoek overheen leggen als dat lukt.
Ja ik had een mouwslab en doe nu nog altijd zijn mouwen oprollen. Daarnaast was het zomer Dat maakt het erg makkelijk! Zijn rompers hebben wel wat fruitvlekken opgelopen in die tijd en voor de rest zet ik alle vuile was van het eten even in de oxy dat werkte best goed. Verder mag hij van mij lekker knoeien en zo! Verder aten we wortel, snijboon broccoli en zo, dat maakte niet echt heel erge vlekken. Ach het gaat vanzelf minder worden.
Bananen- en perenvlekken zij idd erg hardnekkig, weet ik helaas uit ervaring (zeg maar daaaag vestje dat oma nog voor mama had gebreid...). Bij de Prenatal hebben ze lange mouwen-slabbers, kosten iets van 6 a 7 euro. Daaronder doe ik nog een stoffen slabje. Als hij een licht broekje aan heeft doe leg ik een theedoek over zijn beentjes. Ik heb een TripTrap zonder bekleding, naderhand doekje erover heen en klaar! Mijn zoontje kneep de banaan in het begin ook fijn. Sinds kort (hij is nu 8 maanden) kan hij zonder knoeien een banaan zonder schil (2x een helft) in een keer opeten.
Ik heb toevallig vandeweek slabbetjes met lange mouwen gekocht van Sillybillyz...die kan je ook zo uitspoelen on de kraan en dan zijn ze schoon! Hier is het ook vaak echt een bende!
Goh apart, hier hebben ze eigenlijk nooit veel geknoeid. Slabbetjes gebruikte ik niet, omdat ze die touwtjes in hun nek naar vonden. Hooguit kregen ze na het eten een ander t-shirt aan. Maar echte smeerpartijen hebben we hier nooit gehad. Grappig toch hoe het overal anders gaat!
Mijn zoontje eet oa zijn banaan inmiddels eigenhandig op, knijpt hem niet fijn, smeert hem nergens aan af, maar hoe dan ook zitten zijn handen en toet wel onder de banaan en die smeren ze wel overal aan af. En er valt weleens een stuk. Dat is logisch als je met 6 maanden al zelf met je handjes mag leren eten! Geen kind van die leeftijd krijgt het eten zonder te knoeien in zijn mond, zeker niet in het begin, dan laten ze het eten ook weer uit hun mond vallen, dat hoort nu eenmaal allemaal bij het Rapley-proces; proeven en leren eten. De lange mouwenslabbers hebben geen touwtjes, dat zijn gewoon hesjes die aan de achterkant met klittenband of drukkers vastzitten (soort operatiehemd).
Bedankt voor jullie reacties! Mijn moeder kwam met de lange mouwen slabben aanzetten vanmorgen. Hij is nu daar (whoehahaha ze had er twee voor bij haar thuis gekocht en een voor hier, terwijl hij maar 1 dag per week daar is hahaaa om te gillen zo kleinkindfan is ze!) dus heb het nog niet uitgeprobeerd maar het lijkt me een ideale oplossing inderdaad! Begrijp me niet verkeerd hoor, hij mag knoeien! Ik wilde alleen de schade enigszins beperken... Hij knijpt inderdaad alles fijn en het sap van een peer loopt ook gewoon langs zijn armpjes op zijn (opgerolde) mouwtjes... Ik zie ook niet hoe je dat kunt voorkomen en dat hoeft ook niet... Zogelukkig: Ik heb trouwens banaanvlekken eruit gekregen met biotex oxi en vanish oxi action (2 x een nachtje weken en tussentijds wassen). Misschien een idee voor het vestje?
He bedankt voor de tip! Mijn zoontje heeft vanmiddag heel netjes zijn boterham met appelstroop gegeten en toch zit alles onder, hoe ken dat nou???