Geen stukjes fruit willen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik probeer m,n zoontje te laten wennen aan grovere stukken fruit.
    Hij eet tenslotte ook goed brood en macaroni, doperwten en stukjes groenten in de warme maaltijd gaan prima.
    Maar bij fruit moet hij het niet?! Ik pureer het al ca 3 maanden wat minder glad en dat gaat redelijk, maar zodra er echt een (overigens zacht) stukje tussen zit wat je met 2 vingers zou kunnen pakken (wat ie dus echt even moet "kauwen") dan haalt hij het er met zn vingertje uit?! Gewoon stukjes op een vorkje heb ik ook geprobeerd, maar dat spuugt ie ook uit?
    Hoe kan ik hem nu laten wennen?

2. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik heb vanochtend voor het eerst stukjes fruit gegeven aan mijn dochtertje. En dit ging super, ze vond het heerlijk.
    Nou deed ik het al nooit in de blender, deed meestal geprakte banaan of een potje.
    Maar ik dacht laat ik het eens proberen, ze eet hier met de groente ook al stukjes (gewoon geprakt met de pot mee)
    Ik had vanochtend banaan en kiwi, ze was gewoon boos dat het op was. Ze krijgt ook vaak mandarijntjes, die snij ik dan door midden en daar zit dan heerlijk op te kauwen of soffen.

Maar hoe je kan hem nu laten wennen, ja lastig. Misschien gewoon steeds proberen?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat dat kauwen ook het punt is: mn zoontje slikt alles heel door: stukjes brood ed. Op korsten sopt ie wat en dan gaat t ook wel weg, maar stukjes fruit voelt misschien anders aan? Ik zie het verschil niet zo, maar dat werkt ie er gewoon weer mee uit???

Deel Deze Pagina