Hoi, Mijn dochter is net 8 weken, dus het duurt nog even, maar ben toch alvast stiekum nieuwsgierig. Wanneer kwam bij jullie kleintje het eerste tandje door : Liefs britt
Mijn oudste had met 4,5 maand al 2 tandjes. De jongste is nu 4 maand en sinds een week is haar linker wangetje telkens vuurrood en ze is erg in de diarree. Het zou me dus niks verbazen als zij ook een tandje krijgt.
misschien stomme vraag, maar wat zijn (behalve rood wangetje en diarree) nog meer tekenen van tandjes? En: moet je regelmatig voelen oid? en...: heeft iemand tips voor een geschikte bijtring? In de diepvries leek me wel erg koud, maar misschien eentje die in de koelkast kan? mijn zoontje is nu bijna 4,5 maand, maar is 8 weken te vroeg geboren, kan ik dan de tandjes later verwachten? Hij kwijlt nl wel ineens erg veel de laatste week...
Bijtring uit de koelkast is prima, diepvries is mi wel erg koud, dan bevriezen zijn/haar lipjes . Tekenen van tandjes krijgen zijn volgens mij, veel kwijlen, diaree, wat huilerig zijn (doordat het pijnlijk is natuurlijk), rode wangetjes/oortjes. Voelen moet niet, zonder dat jij voelt komen die tandjes ook wel . Wil je dat eerste puntje voelen, dan moet je wel voelen . Tandjes worden in de zwangerschap 'aangemaakt' deze komen tevoorschijn wanneer ze er klaar voor zijn, meestal tussen de 6 en de 9 maanden komen de eerste tandjes. Maar het kan ook al bij de 3-4 maanden of pas bij de 12-13 maanden. Heel verschillend dus. Hier overigens nog geen tandjes, wel wat groter lijkende bobbels bij Ruben, maar nog geen scherpe puntjes oid. Bij Malou nog niks te bekennen.
Kindjes beginnen rond de 3 maanden te kwijlen omdat de speeksel aanmaak op gang komt en dat zou zo min of meer wel kloppen bij jou omdat je zoontje 8 weken te vroeg geboren is.
Seff was precies negen maand toen ik z'n eerste tandje ontdekte, en heeft er nu 2! de 2 middelste ondertandjes..
mijn eerste zoontje de eerste twee tanden met 9 maanden mijn tweede zoontje met bijna 5 maanden de eerste twee tanden met 8 maanden had hij al 8 tanden
Kwijlen gebeurt inderdaad al vanaf een maand of 4, maar eerste tandje kwam met 7,5 maanden en nu is de 3e er al door...
Eva is ook bezig met een tandje. Rood wangetje, veel kwijlen, diarree. Ook kluift ze veel op haar handjes of mijn vinger Ze is er dus vroeg bij denk ik.
Tijn kreeg 2 dagen voordat beide tandjes doorkwamen ook koorts. Op het moment dat ze door waren, was de koorts ook weer weg.
sophie kreeg met 7 mnd dr 1e tandje, ze heeft er nu 3 en de 4e is onderweg. overigens hoeft kwijlen niet te zeggen dat het er gauw aankomt hoor, sophie kwijlt al vanaf dat ze 3 mnd was en nu pas tandjes.
Milan kreeg zn eerste tandje met 8 maanden. zn ondertandjes kwamen vrij direct na elkaar, 3 weken later kwamen zn boventandjes, ook vrij snel na elkaar. en de andere snijtandjes kwamen ook vrij snel achter elkaar, hij had 8 tandjes in nog geen 2 maanden tijd. Sinds 2 maanden heeft ie 4 kiesjes en op dit moment is hij super huilerig, knal rode wangen, hangerig en hij is aan de diaree. Nu keek ik vanmorgen in zn mond en alle 4 zn hoektandjes komen door dus daar zal hij flink last van hebben. Maar aan de andere kant .. hij is er wel in 1x vanaf Ik heb ook begrepen dat die hoektanden het vervelenst waren ? kweet niet of dat klopt maar ik merk aan Milan wel dat hij nu het meeste last heeft van al zn tandjes en kiesjes.
elise is bijna 10 maanden oud en nog helemaal geen tandje te bekennen ik wacht er al erg lang op maar niks alle sympthomen heef ze wel rode wangen luieruitslag hullirig iets vehoging maar nog steeds geen tand
Mijn dochter is nu ruim 11 maanden en heeft nog maar 2 tandjes! Met 9 1/2 maand kwam pas de eerste.... Zit nu echt te wachten op het volgende setje... het is zo'n ' kaal' gezicht als de babietjes wat groter zijn... hihi
Hier de dag voor de 6 maanden. Hij kwijlde al sinds 3,5 maand. dus dat zegt niet zoveel. Met 6mnd1wk ook de tweede ondertand erbij. Verder geen klachten gehad. En met ruim 7 maand de 3e tand (rechtse snijtand). Dat was een kleine ellende. Flink wat poepluiers, gehuil, slecht eten etc. En aan de luiers, gekwijl en gejengel van de laatste paar dagen, verdenk ik C ervan weer een tandje te krijgen. Kan alleen geen puntje vinden. Dus we wachten af..
Hoi, Jeetje wat verschilt dat dan ja. Nou dan hebben wij dus nog even geduld. Ze is net 2 mnd vandaar. Maar had het nu ook niet verwacht hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik dacht eerder bij 3 a 4 mnd, maar kan zelfs pas bij 8 of 9mnd. Gr Britt