Mijn zoontje is 7 maanden en dit is normaal gesproken zijn schema: 7 uur fles 180/6 10 uur fruit 12 uur brood (eet hij nog amper van) 180/6 15.30 uur sap + koekje 17.30 uur groente 19.30 uur papfles 180/6 + 3 scheppen Bambix Daarbij hoeft hij nog geen vitamine D neem ik aan? Maar... hij is nu ziek, heeft een keelontsteking en wil bijna niet eten of drinken. Ik krijg er net de helft van alles in zeg maar. Dus normaal krijgt hij nog ruim 600cc binnen aan opvolgmelk en nu hij ziek is nog maar 300/400cc. Moet ik nu vitamine D bijgeven? Of is dat niet nodig als zijn kuurtje morgen al aanslaat en hij dan weer normaal gaat drinken/eten?
Volgens mij is het zo dat als je kindje minder dan 400cc flesvoeding krijgt dat je vit. D druppels moet geven. Maar mijn zoontje krijgt nu geen flesvoeding meer, dus ik moet ook vit. D druppels geven, maar ik vergeet het ook wel eens. Dus als jou zoontje door de kuur morgen weer beter kan drinken zou ik niet gelijk druppels geven, omdat te veel vit. D niet goed is.