Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of doe ik iets verkeerd? We hebben een aantal weken terug een nieuwe tobi gekocht, en nu blijven de gordels soms steken als ik mn dochtertje eruit wil halen, ik kan ze dan niet langer maken, en soms moet ik even aan dat stuk gordel ervoor trekken (waar je m mee strakker trekt), en dan doet ie t weer. Nu al 2 gehad dat ze dus echt 5minuten niet losser willen en dan opeens wel. Mn dochter lag heerlijk te slapen en als ik haar voorzichtig eruit haal, slaapt ze zo verder in bed, door dat gemorrel is ze wakker en heb ik nu een chagrijnige baby. en ik maak me zorgen, wat als ze er zo snel mogelijk uit moet? heb al gekeken, de zitting zit gewoon in de goede stand, dus niet op slapen of zo.
Het ding bij het kruis waar je de gordels in steekt, moet wel naar voren wijzen, van het kind af, dan zijn de gordels 'vrij' om langer te maken. Zo lang dat ding richting het kind wijst (blijft soms beetje rechtop staan doordat er kleertjes of een hoes voor zitten), zijn de gordels geblokkeerd. Misschien ligt het hier aan?
@poppe: dat zou best eens het probleem kunnen zijn, zal er eens op letten, omdat ie t namelijk niet altijd heeft. en dat dan door dat gemorrel, dat ding weer naar voren gaat waardoor t wel lukt.
Inderdaad, dat ding goed recht naar beneden duwen en als je het riempje vast hebt geklikt, opletten dat je hem recht naar voren aantrekt (dat riempje waar je aan moet trekken) en niet schuin naar je toe, dan wil hij namelijk nog al wel eens vastlopen en kun je hem daarna niet zomaar losser maken.
Ik kwam dit filmpje nog tegen: Maxi Cosi Tobi harness wont adjust Maxi Cosi Tobi harness wont adjust - YouTube