ik had die geruchten ook gehoord, dus na gevraagd. zowel arts, dietiste van streek ziekenhuis als cb arts weten van niks. bij na vraag umcg zelfde verhaal. vorige week opnieuw gevraagd ivm naderende operatie en extra weerstand, kreeg op alle plekken het zelfde verhaal. dus ja zoals ik al eerder zei, een ieder moet het zelf weten wat ze doen. maar ik ga er van uit dat de artsen op de hoogte zijn en als ik telkens weer het zelfde verhaal krijg dan geloof ik wel dat zij weten waar ze het over hebben
Check gewoon even bij Voedingscentrum of Gezondheidsraad. UMCG zou het moeten weten, de kv-goeroe van Nederlad werkt daar en is bij dit soort dingen betrokken.
Hier het zelfde hoor. Bij mij op t CB en in het kinderziekenhuis werd verteld dat ik het pas hoef te gaan geven als ik minder als 500ml flesvoeding ga geven. Nou hij krijgt veel meer als dat dus hoeft het er nog niet bij. Dus dan is niet alleen jou ziekenhuis niet op de hoogte maar ook ons kinderziekenhuis en CB
precies dat wou ik maar zeggen, ik ben niet de enige dus vind ik het allemaal wel best. en ja ziekenhuis niet op de hoogte, daar geloof ik niet zo in
De reden dat ze nu ineens vanaf de geboorte adviseren is dat veel ouders blijkbaar vergeten vit. D te geven als dat nodig is (onder 500 cc) dus. Dus dan maar vanaf de geboorte geven. Sorry, maar ik vind dit een flutreden. Hier dus pas vit. D onder de 500 cc.
idd dat vind ik nou ook, en dan nog ik heb dat ook nooit gehad vroeger en ik ben ook gezond groot geworden. niet dat ik vind dat alles net zo moet als toen ik klein was hoor, maar sommige dingen worden met een flutreden veranderd enz
heb je raad op gevolg en even rond gezocht, het onderzoek is gebasseerd op een onderzoek van na de oorlog tja toen had iedereen een vitamine tekort. en zoals hier boven ook al is aangegeven vergeten mensen vit d te geven bij minder als 500ml p.d. dus is het aangepast. ik let daar wel op, mijn zoon krijgt 600-700ml p.d. dus heeft geen extra vit d nodig
Ik geef mijn kind die 10 extra druppels ook al drinkt hij meer dan 500 cc kunstvoeding. Extra vitamine D op langere termijn kan bepaalde kankers voorkomen. Daar wil ik ze wel extra voor geven als je dat kan voorkomen en je kan geen overdosis vitamine D geven, plassen ze gewoon weer uit dus waarom zou ik het dan niet doen?
Er zitten wel risico's aan teveel vit D geloof ik. Maar goed ik reken hier dus uit dat hij voldoende op een dag krijgt en niet teveel (heb berekend hoeveel schepjes een drupje is en zo pas ik het aan, erg he, ik geloof niet in teveel vitamines aan mijn kind voeren)
En dat klopt ook hoor. Je kan een vitaminen overdosis krijgen met heel veel klachten van dien. Dus ik hou t lekker op onder de 500cc ga ik pas bij geven.. En verder vind ik dat iedereen moet doen wat hij denkt dat goed is. Tis geen verplichting om het wel of niet te geven namelijk.
Nee het is NIET gebaseerd op oud onderzoek van vlak a de oorlog. Midden volgend jaar komt er een uitgebreid nieuw advies van de Gezondheidsraad. Het blijkt namelijk uit recent onderzoek dat onder de hele bevolking in Nederland van alle leeftijden vitamine D gebrek veel voorkomt. Van november tot april staat in Nederlnd de zon zo laag dat de straling ie vitamine D aanmaakt in d huid d aarde helemaal niet bereikt. Vitamine D deficiëntie wordt aan steeds meer chronische aandoeningen gekoppeld ( van multiple sclerose tot depressies). De mensen van nu komen dankzij auto en werkzaamheden veel minder buiten dan 50 jaar geleden ( en toen was vitamine d gebrek ook al een probleem).
Een overdosis aan vitamine D daar kom je heel moeilijk aan hoor! 80% van alle mensen in Nederland heeft er tekort aan. Dat wel.
Ik zeg toch ook niet dat je het snel kan krijgen??? Heb alleen gezegd dat je het kán krijgen en dat je dan echt niet blij hoeft te zijn
Mijn kraamhulp en vk zeiden (toen ik nog BV gaf); Beter te weinig dan teveel van de vitamine! Dus als je een keer niet meer weet of je het hebt gegeven of niet, NIET geven! Waarom ze dat zeiden weet ik niet, maar ik voel me er beter bij om het te geven als ze onder de 500cc zit, dus ik doe dat.
Om aan teveel te komen moet hè je kind iets van twintig keer ziveel geven als aanbevolen. En dan nog, als dat 1 x gebeurt i er niet veel aan de hand. De enige vitamin die echt giftig is in hogere doseringen is vitamine À, maar daar gaat het hier niet over.
Nogmaals k zeg toch ook niet dat het snel gebeurd? Het kán gebeuren en dan ben je niet blij... En verder ga ik er niet meer op in meningen zijn hier gewoon over verdeeld de een doet het wel de ander niet... En niks is er slecht aan aangezien het niet verplicht is om te geven..
Het gaat niet om vitamine K, maar om vitamine D. Die overdoseren is erg moeilijk, dan moet je je kind zo ongeveer een heel flesje druppels per dag geven. Maar te weinig ervan kan wel heel schadelijk zijn voor je kind. En voor jezelf ook trouwens.