Hallo, Mijn dochters zijn inmiddels 7 maanden. Op advies van het cb moest ik een aantal weken geleden al naar 3 flessen i.p.v. 4. Dit omdat mijn meiden flink groeien. Ik heb dit een aantal weken geleden cold turkey geprobeerd, maar het werd een drama. Ze huilden beide toen ze zonder flesje weer naar bed gingen. Ik heb de fles van 15.30 uur proberen te vervangen door een tussendoortje en water of thee. Dit is tot nu toe nog geen succes. Vandaar probeer ik de fles nu langzaam af te bouwen. Schema: 8.00 uur fles 190 cc 10.00 uur fruithap 12.00 uur fles 190 cc 15.30 uur fles 90 cc + rijstenwijfel / soepstengel / brood en water of thee 18.00 uur groentenhap 19.30 uur papfles 200 cc Ik heb nooit het idee dat ze honger hebben. Ze spugen best veel. Mijn ene dochter laat soms wat van haar flesjes staan. Ik heb 's ochtends ook al een papfles geprobeerd maar dan spugen ze gelijk erg veel uit en mijn ene dochter laat dan veel staan. Het schema van nu werkt eigenlijk heel goed alleen ik zal toch van de 4de fles af moeten. Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd om ze eerst een boterhammetje te laten eten en water te laten drinken. Vervolgens afgewacht of ze begonnen te huilen om de fles. Gisteren was het drama dus heb een klein flesje gemaakt. Vandaag ging het redelijk, maar ze hebben wel even flink gehuild en zeker met het naar bed gaan. Hoe komt het dat het niet lukt en wat kan ik hier aan doen? Het drinken van water en thee gaat trouwens ook nog niet echt geweldig dus daar leid ik vanaf dat ze geen honger of dorst hebben.
Beste Niekepiek, De overgang van 4 naar 3 flessen kan best wel even lastig zijn. Het schema zit er verder goed uit maar probeer ook bij het fruithapje wat te drinken aan te bieden zodat ze ook daaraan kunnen wennen. Ook de warme maatijd mag u uitbreiden met aardappel, pasta, rijst en als dat goed gaat met een heel klein beetje fijngemaakt vlees/kip. Het beste kan je de tijd van de maaltijd iets vervroegen zo rond half zes. Twee uur daarna kan je dan de laatste fles met pap aanbieden. Als het echt heel moeilijk gaat kan je de 4e fles langzaam afbouwen door telkens minder opvolgmelk erin te doen en daarnaast een tussendoortje aan te bieden. Groet, Saskia