Hoi dames, mijn zoontje is nu bijna 10 maanden, hij heeft een koemelkallergie. Hij heeft echt periodes dat hij heel goed of heel slecht eet. Gelukkig gaat het de afgelopen periode heel erg goed, maar ik krijg hem niet van zijn flessen af. De kinderarts en dietiste vinden het prima dat hij nog zoveel (800 ml melk) drinkt, maar het CB vindt het te veel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij straks 1 jaar oud, nog steeds zoveel drinkt! Ik heb al geprobeerd om zijn flessen te verminderen, maar als ik dat doe, dan wordt hij in de nacht wakker en wil dan een fles... Hebben jullie misschien tips om hem toch van die flessen af te krijgen? En willen jullie even kijken naar zijn schema??? Misschien dat dat ook anders kan?! 06:30 fles (hij valt daarna nog in slaap) 08:30-09:00 1 boterham en wat fruit 11:00 fles 13:00 1 boterham en wat soyayoghurt (hierna slaapt hij tot 15:30) 15:30 fles en daarna een koekje/rijstewafel en een beetje fruit 18:00 warm eten (hierna wil hij geen yoghurt, hij zit dan echt vol van het eten, daarom geef ik hem na zijn boterham wat yoghurt) 19:30-20:00 fles en slapen tot de volgende ochtend! Alle tips/commentaar is welkom....
Hij drinkt echt nog veel melk zeg!!!! Dat krijg ik dr bij mn zoontje er niet meer in. Ik zou het denk ik ongeveer zo doen: 07.00u papfles 10.00 fruithap + drinken zoals diksap, thee, water oid 12.00 1 tot 2 boterhammen (1 met kaas/vleesbeleg, 1 zoet)+sojamelk 15.00 sojayoghurt (met bijv wat roosvicee) + koekje/soepstengel oid (uit beker gaan oefenen!!!!) 18.00 avondhap + sojayoghurt of fruit als toetje (geef hem evt ietsje minder avondeten, zodat het toetje er nog bij kan, is ook weer 'zuivel' 19:30-20:00 laatste fles Zo gaat het ook ongeveer bij ons en mannetje (nu iets meer dan 9 mnd) doet het er goed op. Wij geven hem wel melkproducten, weet niet of dit veel verschilt qua vulling voor de maag ofzo? Uit de beker drinken doet hij/wij met een Difrax oefenbeker, en dit gaat echt al best goed. Je kunt evt die eerste papfles ook vervangen door bordje pap of een boterham, scheelt ook weer fles. Succes en laat je niet te snel kennen!!!! Wennen kost tijd!
Ja, ik weet het! Hij drinkt nog erg veel melk! Kinderarts en dietiste vinden het prima zo! Hij krijgt tussendoor wel ander drinken uit een oefenbeker, dit vertelde ik tegen de kinderarts, en zij zei dat ik geen ander drinken hoefde te geven! Gewoon melk geven, zei ze. Maar het CB vindt het teveel. Normaal ben ik het niet zo snel eens met wat het CB zegt, maar ze hebben in dit geval wel gelijk. Een kindje kan met 1 jaar niet nog steeds zoveel melk drinken. Ik kan maar beter nu afbouwen, dan straks met 1 jaar, toch?? Diksap heb ik trouwens geprobeerd, maar daar krijgt hij diarree van. Ik denk dat ik gewoon met thee of water ga proberen. Ik heb geprobeerd om om 7 uur een boterham te geven of een bordje pap maar dat wil hij niet, hij is nog te moe dan hij valt meestal na zijn fles gelijk weer in slaap. Om die reden geef ik om negen uur een boterham en daarna zijn fruit! Als ik zijn fles van 11 uur vervang met thee/water en zijn fles van 15:30 ook met iets anders. Krijgt hij dan nog wel genoeg melk binnen?.Ik denk als ik die fles van 15:30 vervang met iets anders hij ook meer trek heeft in een toetje na zijn avondeten. Toch? ik krijg af en toe een punthoofd van die kleine van mij. In het begin at en dronk hij met moeite! En nu is er geen houden aan!! In ieder geval bedankt voor je tips! Ik zal het een en ander gaan proberen!
Haha, ik luister meestal ook niet naar het CB, ze zeiden nu dat hij met 9 mnd op 3 maaltijden moest zitten en thats it. Ik geef zoontjelief nog rustig de avondfles hoor, hij wordt er zelfs wakker voor Ik zou denk ik toch de eerste fles een papfles maken, dan gaat het makkelijker naar binnen, en kun je straks wat handiger toch naar een boterham oid als ontbijt. Omdat hij dan ook meer verzadigd is, kun je om 10u weer fruit geven en het schema aanhouden die ik je gaf. Wij rekken trouwens ook sochtends tot minimaal 7u. Noah moppert wel eens om half 7, maar dan laten we hem even begaan en hij slaapt na 5 minuten alweer! Vaak wordt hij dan om 7 uur, half 8 weer echt wakker. Je zou ook eens kunnen kijken of hij roosvicee wel goed binnenhoudt? Er is ook een versie die 'roosvicee vruchtenmix stop' ofzo heet, die is tegen diarree. Lijkt me goed (ook voor vitamines) om je kindje wat anders dan melk tussendoor te geven, wij geven echt al vrij lang diksap, roosvicee, aangelengd sap of water. Ik zou voor het avondeten geen hele fles melk meer geven, dan lust hij minder avondeten en mss ook geen toetje. Toetje is ook zuivel! Haha ja Noah had nu ook weer een fase dat hij met geen mogelijkheid meer mijn zelfgemaakte eten lustte. Even overgeschakeld naar potjes en na paar dagen is hij weer aan de verse prak. Zelfde met fruit.. Eigenwijs ding! Succes met het eten!
Ik denk dat je lekker je eigen gevoel moet volgen en niet teveel moet luisteren naar het cb. Dit is het schema van mijn dochtertje (10 mnd) 7.00 papfles + gelijk doorslapen (doet jouw kindje ook, heerlijk he?!) 10.00 fruit 12.00 2 boterhammen + 120 ml melk 15.00 Koekje + water 16.30 Groente + toetje 19.00 Melk 180 ml Na de boterhammen en na de groente gaat ze even slapen. Succes ermee!
Dank je wel voor jullie adviezen! Ik heb vandaag een ander schema geprobeerd en dat ging eigenlijk hartstikke goed. 07:00 165 ml fles en 1 boterham 10:30 200 gram fruit met bekertje thee 12:00 1 boterham, beetje fruit erna en 165 ml fles (2e boterham wilde hij niet meer) 15:00 rijstewafel en frutapura sap (hij kreeg hier geen diarree van, alleen van dat spul wat je zelf aan moet maken met water) 17:30 warm eten en toetje (dit ging allebei dus helemaal op) 19:00 200 ml fles Hij ligt nu te slapen, ik hoop dat hij door blijft slapen, volgens mij heeft hij wel genoeg op vandaag! Hij leek verzadigd in ieder geval. Ik ga dit schema aan proberen te houden. Het ging vandaag makkelijker dan ik dacht. Hij vond het wel even raar om thee of sap i.p.v zijn vertrouwde melk te proeven, hij protesteerde even maar daarna dronk hij het op. Nogmaals bedankt