Hoi, Bij mij is op het cb verteld dat wanneer je op "gewone" melk overgaat je dan weer vitamine d druppels "moet" geven.. tot ong. 3 jaar dacht ik. Groetjes!
Ja dat was het advies bij ons ook op het CB. vitamine D druppels als je overgaat op gewone welk en dan tot 3 a 4 jaar... in de opvolgmelk zit voldoende vitamine D. Ik zal toch eens op zoek naar die druppen zonder anijs smaak en geur... Zijn die ook van Davitamon? die heb ik nu nl.
Het CB hier raadt aan vitamine D te geven bij minder dan 500 cc opvolgmelk per dag. En dan idd tot een jaar of drie.
D volgens mij tot ze 4 zijn. Wij geven nu trouwens tabletjes. Die eet mijn zoontje alsof het snoepjes zijn. Maar die kun je ook prakken en door een fruithapje doen..
tocoferol is vit. E Ik had ook een vieze smaak aan de druppels, heb het flesje weg gegooid omdat ik dacht dat hij bedorven was. Heb nu tabletjes. Advies van cb onder de 300ml opvolgmelk vit. d erbij geven. Minder dan nieuw advies 300ml -- 2 druppels 4 druppels 200ml -- 3 druppels 6 druppels 100ml -- 4 druppels 8 druppel5 geen opvolgmelk -- 5 druppels 10 druppels
@ LovelyDK, ah dat wist ik niet, dacht dat als je KV gaf het sowieso niet hoefde. @ Hanneke, je hebt gelijk, het hoeft niet, maar wordt wel aangeraden, vandaar dat ik het zo opschreef.
Kan je ook zeggen over de andere dingen die daarover gingen. En flauw? Waarom flauw om iemand die zegt over een ander dat het verkeerd is een beetje te verbeteren! En daarbij ging het even over wanneer je het moet geven, nou, nooit dus. Mag gezegt worden neem ik aan. Succes met de druppels in ieder geval! Das beter idd ! Haha! En je snapt neem ik aan ook wel waarom ik het zo zei! Omdat jij een ander ging verbeteren . Nee idd wij niet. Nergens voor nodig, zit voldoende in de borstvoeding en daarbij maken kindjes het zelf aan. Prima. En idd het word aangeraden, zoals alles wat een cb verteld. En prima dat je het zo opschreef, maar het ging mij erover dat er werd gezegd dat jij het niet goed had, terwijl de verbetering ook niet de hele 'waarheid' was zegmaar !
Ik had eerst druppels waar geen smaak vanaf kwam en nu een soort smaakje, kan het niet helemaal thuisbrengen, maar mijn dochter krijgt de vitamine altijd na het bad en meestal huilt ze dan omdat ze wil eten en moe is en als ze de vitamine dan krijgt is ze stil! Ze vind ze heel lekker.