Vitamine d druppels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Taco, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier een dochter van augustus 2011 en er mij bij het cb ook vertelt naast de fles ook de extra druppels te geven.

Inmiddels heeft ze geen flesvoeding meer & geef het haar soms wel en soms niet. Vergeet het nog wel eens. Maar ach er zijn zoveel die het nooit hebben gehad. Ze bedenken iedere keer wel weer wat anders....

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ben een drama met vit D. Staat voor mn neus maar vergeet het altijd.
    Ach hij krijgt iedere dag verse groente vers fruit en komt zat buiten.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vitamine D is ZEEER belangrijk!!

Zoon had een vitamine D van 23 (80-100 is normaal)
    Zijn alkalische fosfatase was in de duizenden terwijl dat normaal rond de 100 is. Dat zijn alkalische fosfatase zo hoog is wil zeggen dat zijn botten extreem aan het beschadigen zijn (door groot vitD tekort)

Kinderarts belde me met spoed op. Zoon kreeg toen overigens 1000ml flesvoeding EN vitamine D druppels. Hij moest een tijd lang 10 vitD tabletjes per dag slikken. Nu is zijn vitamine D waarde 100 en zijn alkalische fosfatase <100

Tegenwoordig moet je baby's vanaf dag 8 vitD druppels geven naast de flesvoeding, is maar heel goed ook!

81% vd Europeanen heeft een vitD tekort wat dus niet zomaar iets is. Je kind zijn botten kunnen ontkalken en vergroeien, iets wat bij onze zoon al gebeurd is en hij nu levenslang problemen met zij botten heeft

Hier dus een zeer trouwe vitD gever aan beide kids omdat ik in de praktijk heb gezien hoe belangrijk het is

4. SeaShell

VitD zit niet in groente en in fruit en je krijgt het pas binnen vanaf zonkracht 3 zonder zonnebrand. Je krijgt in deze maanden dus 0,0 binnen, of je kind moet iedere dag haring of andere vette vis eten ;)

En het verraderlijke is; je verbruikt elke dag vitD maar neemt 0,0 op, zo krijg je dus een tekort...

5. SeaShell

Ik zou me inlezen als ik jou was ;)
    Tegenwoordig moet je vanaf 8 dagen na de geboorte al vitD druppels geven aan baby's met flesvoeding, dus nee, er zit niet genoeg in flesvoeding. Bovendien moet je dan minimaal 600ml flesvoeding krijgen om redelijk wat D binnen te krijgen, en niet 1 beker of fles ofzo

Daarnaast: vitD zit niet/nauwelijks in de schijf van 5 behalve vette vis. Jou kinderen verbruiken elke dag vitD maar nemen 0,0 op tenzij je je kinderen elke week veel vette vis zoals haring en zalm geeft.
    Uit de zon kun je het ook niet halen aangezien het winter is en je D alleen opneemt vanaf zonkracht 3 zonder zonnebrand creme. Jou kinderen lopen dus extreem gevaar voor een groot D tekort

6. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Over dat buiten komen, zeker nu, we zijn veel te veel ingepakt en daardoor kunnen we, als er al zon is, veel te weinig vit d opnemen. Dus helaas gaat die vlieger niet op ben ik bang. Ik ben ook van mening dat het belangrijk is om het bij te geven. Ze ontdekken steeds meer dat vit d erg belangrijk is ook voor de weerstand. Hier geef ik het dan ook. Elke dag.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ooh, wat erg, ik vergeet het echt zoo vaak! Het staat hier zowel bij de commode als in de keuken, en nóg vergeet ik het. Ga haar nu meteen druppels geven en vanaf nu gewoon iedere ochtend bij het ontbijt, ik zet wel een wekkertje ervoor!

8. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Vit D is oh zo belangrijk! Sowieso heb je het nodig om ervoor de zorgen dat je bepaalde opnames van andere voedingstoffen (calcium, magnesium etc) en vitamines bevordert. En vooral donkere kindjes (ik heb een halfbloedje) hebben in de winter echt vit D nodig. Ik als volle hollandse slik het zelfs extra. De zon hier in NL is echt niet voldoende om het te laten. Voor de mensen die er zo makkelijk over denken zou ik er echt nog even meer over gaan lezen.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik vergeet het ook regelmatig.
    Ik geef het nu per lepeltje maar mag het ook door de fles heen ?

10. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je er van zeker bent dat ze de fles leeg drinkt ja. Maar als dat niet gebeurt kan het zo zijn dat ze niet alles binnen krijgt. Zou toch proberen het via een lepeltje te doen.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Tegen mij is gezegd dat ik het niet door de fles mocht doen. Dus zoon krijgt het sinds dat ie 1 week is gewoon met een lepeltje.

Bij ons staat het naast zijn bekers, dus als ik sochtends melk voor hem ga inschenken zie ik het staan. Maar soms pak ik een bekertje uit de vaatwasser en dan vergeet ik t wel eens.

12. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik geef de druppels altijd voor het slapen gaan. Het is gewoon een ritueel. Eerst druppels, dan tanden poetsen en naar bed...

Ik geef het overigens niet met een lepeltje. Zoontje doet zijn mond open en ik geef hem zo 10 druppels uit het flesje.

13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik geef het als ik er aan denk.
    In Flesvoeding zit het al, alleen vollengs het cb was het echt nodig om bij te geven.

In de wintermaanden vind ik het iets toevoegen, maar in de zomermaanden niet. Ze komt veel buiten en moet zeggen ik ben ook groot geworden zonder druppels. Dus als ik er aan denk krijgt ze druppels.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik geef het altijd na de laatste verschoning voor bedtijd, druppel gewoon in zn mondje..

vit d is wel echt hel belangrijk bijna iedereen in nl heeft een tekort

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik geef het ook zeker wel. In de zomer vind ik het minder erg als ik het een keer vergeet omdat wij toch heeeel veel buiten zijn dan maar nu met slecht weer komen we toch minder lang buiten en vind ik het wel heel belangrijk om te geven. Baat het niet dan schaad het ook niet denk ik in deze.

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

Oké niet door de fles dus :D weet ik dat ook weer

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb het in totaal 4 keer gegeven denk ik toen Emma klein was.. Ik vergat het altijd. En nee ik vind het niet noodzakelijk om te geven. Wij kregen het ook niet vroeger.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vergeet het continue maar we komen genoeg buiten.Zal allemaal niet zo'n vaart lopen wanneer we het weleens vergeten.

19. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    De nieuwe richtlijn van het CB is wel dat alle baby's vit D extra moeten krijgen, ik dacht eerst ook dat het gewoon in de fv zat. Maar blijkbaar is dit dus hoe ze er nu over denken :) ik geef het meestal overdag, bij de 1e fles die we beneden geven. Een enkele keer vergeet ik het wel eens maar dat is echt sporadisch. Ik vind het wel belangrijk, zeker voor botopbouw enzo.. aangezien ze nog niet in de zon komen als ze zo klein zijn is dat wel belangrijk.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Nu veel buiten komen is ook niet voldoende omdat er nu de zon erg ver weg staat en zich ook niet echt laat zien. Vit D is voor de botopbouw en juist in de groei als ze nog niet echt buiten spelen erg belangrijk.

Deel Deze Pagina