Vitamine D druppels

Discussie in 'Voeding' gestart door Minyaweth, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraag. Ik mag van het CB beginnen met Vigo gewone melk te geven. Nu moet hij daarnaast ook vitamine D binnenkrijgen.
    Ik ben vergeten te vragen hoe ik deze moet geven... :)
    Ik heb nu druppels gekocht, maar ik vroeg mij af hoe ik deze moet geven? Ik heb het tot nu toe door zijn melk gedaan, maar is dat wel goed?
    Of moet ik de druppels rechtstreeks in zijn mondje druppelen?

Alvast bedankt!

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Als alle melk opgaat kun je het gewoon door de melk doen..Ik doe het op een lepeltje en dan in haar mondje dan weet ik zeker dat het binnen komt

3. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi Minya,

Hier ook via een lepeltje, zo weet je zeker dat je kindje alle druppels ook binnenkrijgt.

Succes ermee!

Liefs xxx,

Debby

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Alles gaat hier altijd schoon op :) Dus ik blijf het wel mooi in de melk doen! Bedankt meiden!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik geef geen vitamine D als je veel buiten komt is dat i.p. niet nodig.

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook zo, ben elke dag een uur buiten, weer of geen weer. Geef het dus ook niet.

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik geef 5 druppels in het fruithapje
    Hij komt ook veel buiten, maar met dit weer in Nederland...

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kom ook wel veel buiten met Vigo, maar een beetje extra pitamientjes kunnen geen kwaad :)

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Cimbomlu: het hoeft geen stralend weer te zijn hoor om vitamine D aan te maken. Ook met bewolkt weer kan je huid vitamine D maken.
    @Minyaweth: vitamine D (en ook A en K) zijn vetoplosbare vitamines en die plas je dus niet uit als je er teveel van binnen krijgt. Al zal je niet snel gaan overdoseren door die paar drupjes die jij geeft hoor.

10. cindybad

cindybad Lid

11 jun 2007
    12
    0
    0
    limburg
    vit d kun je ook gewoon in de mond druppelen hebben ze bij mij geadviseerd. op het flesje staat de aantallen wat hij nodig heeft.

11. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Geef borstvoeding en heb eigenlijk de vitamine D-druppels laten schieten toen we stopten met vitamine K. Vond het maar irritant en daarbij las ik dat het absoluut niet nodig was met bv en minimaal 1 uur per week buiten zijn (tenzij je in Canada woont).

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Als ik Daan wat moet geven (vitamines, hoestdrankje, zelfs een keer antiobiotica) druppel ik het altijd op een lepeltje. Vindt meneer reuze interessant, zijn mond gaat gelijk open zodra hij het lepeltje ziet aankomen.

In het begin druppelde ik de vitamines rechtstreeks in zijn mondje, maar dan moest ik hem altijd zo stevig vasthouden. Dat was elke keer huilen. Lepeltje werkt veel beter.

Groetjes, Wendy

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ZELFS als je in Canada woont! :D
    Jack Newman is een bekende Canadese kinderarts en in zijn boeken en op zijn site schrijft hij dat elke dag een kwartiertje buiten, ook met muts op en sjaal om vaak al voldoende is om vitamine D te maken.

14. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Haha... nou ja, in de winter daar dan! Toch, staat me zoiets bij?!

Deel Deze Pagina