streefgewicht bijna bereikt... hoe nu verder

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    op 1 kilo na ben ik op mn streefgewicht van 74.:)
    nu vraag ik me af hoe ik nu op gewicht ga blijven.
    ik heb geen dieet gevolgd of gelijnd. enige is minder grote porties gezonder en niet snoepen en snacken plus 3x per week sporten.

met hoe en hoeveel ik op dit moment eet blijf ik dus afvallen. en dat mag dus dalijk over 1 a 1,5 kilo stoppen. alleen ik heb echt niet meer trek als wat ik nu eet. ik kan dus wel zeggen ik pak een boterham extra tussen de middag of een aardappel extra maar dat krijg ik echt gewoon niet op.
    tussendoortjes moet ik mezelf vaak al dwingen om ze te nemen omdat ik eigenlijk aan 3 fatsoenlijke maaltijden genoeg heb.

dus hoe ga ik dit het beste aanpakken? ik wil best af en toe iets lekkers nemen natuurlijk;) maar ben niet van plan dat veel meer te doen want ik ben dolblij met het resultaat en wil nooit meer dik zijn. ik deed nu meestal 1x per week s avonds iets ongezonds als een koekje, chocolaatje of paar chipjes.
    laatste tijd doe ik ook wel weer eens iets vetters op 1 boterham bv ipv kipfilet een sneetje met boterhamworst ofzo.

alvast bedankt!

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    jeetje,ik wilde dat ik dit kon schrijven:)

Denk dat je dit voedingspatroon gewoon moet blijven volgen en misschien af en toe iets meer snoepen,weet het verder ook niet maar vind het wel heeeul knap van je!

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik denk dat je lijf op een gegeven moment ook ophoud met afvallen toch? Of de k ik dan heel gek?
    Ik zou het gezonde patroon aanhouden en lekker doorspoelen zodat je lijf zich kan stabiliseren.
    Misschien inderdaad af en toe een snackje extra dan 😊

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik zou niet meer gaan eten dan waar je zin in hebt, dat lijkt me nergens voor nodig... gewoon weer wat vaker wat lekkers kunnen nemen als je er zin in hebt! Dat is fijn als dat kan! ... ik heb er overigens geen ervaring mee hoor....

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    haha, dank je meiden. misschien is het idd toch kwestie van idd weer iets meer iets minder gezonds. misschien af en toe weer 1 wijntje in het weekend ofzo of een lekkere radler. moet er ook bij zeggen dat ik ook eigenlijk helemaal geen behoefte meer heb aan snoep koek en chips.tis echt raar maar je went er zo aan op een gegeven moment dat die snaaibehoefte gewoon verdwijnt

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wauw wat knap zeg !! Hoe lang heb je er over gedaan als ik vragen mag ??

En ik denk inderdaad zo door gaan maar jezelf afentoe verwennen (klinkt lekker fout ;)).

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik ben inmiddels ook al lang mijn streefgewicht voorbij. Ik wilde 56 kilo en ik ben nu 51 kilo. ( ik ben maar 1.58...dus dat is niet te licht)

Ik eet nu zonder dat ik de calorieën bij houdt en sport gewoon nog 3-5 keer per week.

Ik val nog steeds een beetje af maar dat mag ook nog wel. Ik wil niet minder dan 50 kilo wegen...dus dat houd ik wel in de gaten.

Ik heb dat ook...helemaal geen zin meer in koek en chips. Snoepen deed ik al nooit.

Ik eet wel meer fruit erbij.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik ben 1 september 2014 begonnen. half jaartje dus;)

bosi@ top zeg...:)

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    iets lekkers af en toe is geen ramp hoor!! :D
    Je zou nu even opnieuw je onderhoud uit moeten rekenen en dan daar voor de zekerheid toch ff 100kcal onder gaan zitten omdat "onderhoud" een schatting is en blijft.

Wat ik wel zou doen is even doorgaan tot 1 of 2 kg onder je streefgewicht. met de reden dat je als je terug gaat naar onderhoud dat je toch meestal ff 1kg aan kunt zetten alvorens stabiel te blijven. en iets lekkers? doen! maar hou het binnen de perken! bvb 1x per week lekker patat met de fam.. niks mis mee. Maar maak van een cheatmeal geen cheatday ;)

10. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Tina, wat super knap van je!!
    Ik heb geen advies voor je (heb nog nooit gelijnd) maar ik wilde toch even zeggen dat ik trots op je ben <3

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    imensa@ liefst zou ik idd 73 weer gaan wegen dus nog net een kilo eronder net voor wat jij zegt. alelen ben ik zo bang voor al dat geleuter van iedereen van oooh wat word jij mager! gister moest dochter afzwemmen en ik heb het in een uur tijd wel 10x gehoord. man zegt dat dat alleen jaloezie is enzo maar zelfs mn ma zit te zeiken. pfff en ik ben altijd nog gevoelig van commentaar van moeders whahhaa. ( maar ik weet dat ik er schijt aan moet hebben hoor.

als ik jou heel lief aankijk wil je dan mijn onderhoud uitrekenen?
    ik heb het afgelopen week zelf gedaan maar kwam er niet helemaal uit.
    volgens mij zat ik rond de 1900 maar weet niet of ik het goed heb gedaan.
    ik zat nu elke dag zon beetje tussen de 1600 en 1700 kcal

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    dank je wel lieverd!:D

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde.
    Ondertussen 20 kilo afgevallen en ik ben nu slank en fit.Voor het mooie zou ik best nog wel 5 kilo willen afvallen.Ik ben nu 75 kilo bij een lengte van 1.76 dus helemaal prima.Ik begin nu ook in mijn gezicht te tekenen (helaas).Ik krijg meer lijntjes en rimpeltjes omdat mijn gezicht minder vol is.
    Daarom is het nu welletjes.Ik ben ook huiverig dat wanneer ik weer ga proeven van al het lekkers dat ik weer door zal slaan naar de andere kant.Ik heb er een half jaar over gedaan.In de weekenden ben ik altijd wat losser geweest.Vanmiddag nog hete chocolademelk met slagroom en een muffin gegeten haha.
    Doordeweeks snoep ik helemaal niet muv een Napoleon salmiakkogel voor de smaak haha.
    Soms een koekje bij de koffie/thee in de avond maar doorgaans niets.Het sporten blijf ik sowieso doen.
    Wat wel belangrijk is dat ik blijf varieren in mijn voeding.
    De ene keer neem ik 3 krackers als ontbijt,dan weer eens 2 boterhammen of yoghurt met cruesli.
    Als lunch doorgaans 2 boterhammen maar een verse bruine pistolet van de bakker met 30+ kaas en komkommer blijft ook heerlijk.
    Variatie is belangrijk en mocht ik nu eens zin hebben in iets lekkers dan kan ik het zonder moeite bij 1 lekkernij houden.

Succes!!!!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dit ervaar ik ook.
    Voordat hier de knop omging kon ik echt hele dagen snoepen en snaaien.
    Ik heb deze behoefte ook nog maar zelden en als het weer gaat kriebelen dan zoek ik afleiding maar het blijft een zwak punt.

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Dat hou je overal mee.. confronteer ze maar met je bmi.. ff uitrekenen op internet, en druk dat maar onder hun neus;)

mensen reageren tegenwoordig 9/10x uit afgunst.. jammer..
    maar ken het, want bij mij is het andersom met spieren.
    Jahoor wil ik voor je doen, moet ik even je lengte, gewicht, leeftijd en activiteiten weten ;)

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Tja ik zou gewoon doorgaan waarmee je bezig bent als je daar goed bij voelt denk dat je lijf vanzelf wel gaat " stabiliseren" gewoon gezond blijven eten. Af en toe jezelf wat lekkers toestaan is volgens mij alleen maar goed. Toch ook niet erg als je nog een paar kilo af val ?
    Als je dan op vakantie eens een paar keer wat lekkers eet kan je dat ook prima hebben..

Super goed trouwens van je !!

17. amy1982

amy1982 Lid

3 sep 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wow super knap! Ik wou dat ik dat kon zeggen. Helaas al 15 jaar aan het lijnen en val steeds weer terug in mijn oude patroon.
    Ben echt jaloers op de mensen die gewoon die motivatie hebben om het vol te houden. Petje af!!! Nu ik nog ;)

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    haha ik eet ook vaak na het eten 1 zon napoleon citroen ding voor de smaak:D

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik zit nu op mn telefoon maar stuur je vandaag of morgen een pbtje vanaf de laptop:) alvast bedankt!

20. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Als je je streefgewicht hebt bereikt, mag je ongeveer 2400 kcal per dag bij 3x per week sporten. (Ik gok dat je ongeveer 30 bent).

Klinkt als best veel als ik zie wat je eet en als ik hoor dat je gauw voldoende hebt.

Ik denk dat het belangrijkste is wat je hebt geleerd te luisteren naar je 'trek'. Wij eten vaak voor de lekker en niet omdat we honger hebben.
    Dat is het simpele principe van aankomen: meer eten dan je verbrandt.

Deel Deze Pagina