verschil in productie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bijnamoeder, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Hallo,

Omdat onze dochter te vroeg geboren is krijgt ze na de bv nog een fles met bv aangeboden. Tijdens het kolven voor deze fles merk ik een groot verschil in productie. Links kolf ik ongeveer 30 cc in 5 min en rechts ongeveer 60.
    Moet ik iets doen om links extra te stimuleren?
    Moet ik onze dochter steeds eerst links laten drinken of gewoon om en om doorgaan?

Alvast bedankt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Gewoon om en om doorgaan. De meeste vrouwen merken een verschil in wat ze links en rechts voeden/kolven.

Hoe oud is je kindje nu?

3. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ze is nu bijna 3 weken (39 weken).
    Ik verwacht dat we snel gaan stoppen met de flessen, omdat ze er steeds minder van drinkt en ze aan de borst steeds krachtiger wordt.

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Inderdaad: je gaat het omslagpunt bereiken waar je niet iedere keer meer hoeft te voeden en te kolven. Wordt je begeleid?

5. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ja en nee! Volg nu m'n gevoel dat we nog even t flesje aanbieden.
    Morgen ga ik wegen en heb bedacht dat als ze over de 3 kg is, ik probeer te stoppen met t flesje en ga voeden op verzoek. Ze wordt de laatste dagen nl. Ook steeds meer wakker.
    Woensdag heb ik een afspraak bij t cb en donderdag bij de ka, dus heb t dan een paar dagen kunnen uitproberen en kan rventuele problemen dan voorleggen dacht ik.

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    klinkt als een plan!

Bouw langzaam de flesjes af: bijvoorbeeld om en om wel of niet aanbieden. Dan steeds meer weglaten.

Goed teken dat ze meer zelf wakker wordt: blijf letten op de effectieve melkstroom!
    Succes,
    Heidi

Deel Deze Pagina