Beste verloskundigen, Ik heb de laatste dagen erge last van bandenpijn. De ovulatie was op 18/19 oktober jl. Tijdens mijn eerste zwangerschap begon de pandenpijn pas na een maand of 2. Ik heb eigenlijk een paar vragen hierover: - is dit normaal? - betekent dit dat ik zwanger ben? - de zwangerschapstesten van de afgelopen dagen zijn negatief, wanneer is het het beste om te gaan testen? Hoe lang na de ovulatie? Achtergrondinfo: tot 27 september slikte ik nog microgynon, ik heb het de afgelopen 3,5 jaar geslikt. Ik heb ivm vakantie een week langer de pil geslikt in september. Normaliter ben ik altijd regelmatig ongesteld en heb ik een cyclus van 28 dagen.
Goedenavond, ben je inmiddels ongesteld geworden of heb je een positieve test? Die bandenpijn die je voelt, kan ook duiden dat een menstruatie er aan zit te komen. Het is wel wat vroeg als je zwanger bent om bandenpijn te voelen. Sommige vrouwen voelen de innesteling en dit kan ook een beetje aanvoelen als bandenpijn. Indien je 18/19 oktober je ovulatie hebt gehad, ben je nu 1-2 dagen overtijd en kan je testen als er geen menstruatie is gekomen. Ik ben benieuwd! Groetjes Monique
Bedankt voor je reactie Monique! Inmiddels heb ik verschillende positieve tests gedaan. Ik ben erg blij. De eerste echo krijg ik pas bij 10,5 week. Ik dacht alleen dat er rond 8 weken ook een vitaliteitsecho zou moeten plaatsvinden maar de verloskundige zei dat ze dat alleen doen om te kijken hoe lang je zwanger bent. Ik vond het toch vreemd dat die niet wordt gepland... Nog steeds heb ik regelmatig last van bandenpijn. Het sporten valt me ook gelijk zwaarder, bodyshape. Is dit wel een geschikte sport voor zwangeren? Een les begint met een half uur cardio/aerobics en vervolgens nog een half uur krachttraining met gewichten(benen, buik, armen, rug).
Goedenavond, gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat een goed nieuws! Niet elke verloskundigenpraktijk maakt een vitaliteitsecho. Wel heeft elke zwangere recht op een termijnecho en die vindt meestal plaats rond de 10/11 weken. In principe kan sporten in de zwangerschap geen kwaad, zolang je maar goed naar je lichaam luistert. Als je merkt aan je lichaam dat het teveel wordt, is het belangrijk het wat rustiger aan te doen of voor een andere sport te gaan (bijvoorbeeld zwemmen). Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique