Vitamine D en K bij BV

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anique, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, leuk is anders. Ik heb ze alletwee tijdens het prikje lekker vastgehouden, heerlijk tegen me aan. Dus misschien dat je man/vriend dat wil doen? En anders zal de kraamverzorgster het kindje wel vasthouden voor je, en kan je zelf naar een andere kamer vluchten ;) .

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ow dames, bereid jullie maar vast voor als ze hun inentingen krijgen. Dan stelt zo'n hielprikje niks voor. Is maar 1 prikje die niet al te diep gaat.
    Ik zit samen met ons meisje te janken als ze dr entingen krijgt...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva tijdens de hielprik ook vastgehouden. Je ziet dan geen bloed, je bent alleen maar bezig met je kleintje troosten ;) en als ik Eva vastheb zie ik haar hielen ook niet ;). En ik wilde haar juist wel vasthouden, om haar te troosten.
    Die inentingen vond ik wel meevallen (de hielprik eigenlijk ook), alleen zo sneu dat ze zo vrolijk was en ik wist wat komen ging. Maar ze heeft hooguit 1 minuut gehuild en thuis nog een paar minuten en ze is er niet ziek van geweest, dus het viel mee.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier heeft gelukkig papa ze vast gehouden tijdens het prikken in ik heb ze daarna lekker getroost. Ik vond het vreselijk, die kleintjes hebben maar heel even gehuild, dat was zo weer over. Maar het doet je gewoon zeer dat iemand JOUW kindjes pijn doet, en dat is niet leuk :( !
    Hier nu 2 inentingen gehad, nu hebben we gelukkig even pauze ;) .

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Vitamine D wordt trouwens ook aan mama's aangeraden die nog zwanger zijn hoor ;)

Vit D en K kun je gewoon halen bij drogist/apotheek. Het is niet verplicht om te geven, het is een aanbeveling. Net als foliumzuur en vit D tijdens zwangerschap en Vit D tijdens borstvoeding. Zelf geef ik geen vit D meer als je regelmatig buitenkomt is dat ook voldoende.

Deel Deze Pagina