Meer tips welkom

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kwebbeltje, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo Ilse & Margit,

Ik zou graag even jullie mening willen weten en zonodig nog aanvullende tips. Tijn gaat nu langzaam richting de 5 maanden en krijgt volledige borstvoeding :) , niets meer en niets minder ;)
    Meneer groeit prima (gemiddeld 150-200 gram per week), plast goed, poept goed en is verder een vrolijk tevreden mannetje die ook nog eens doorslaapt van ongeveer 20.30 tot de volgende morgen 07.00 - 07.30.

** Ik hoor jullie nu denken....wat wil ze nog meer?**

Sinds ik 26 augustus weer ben begonnen met werken (aan het verlosbed in het ziekenhuis), late diensen / vroege diensten, drukke diensten merk ik dat mijn kolfopbrengst minder is.
    Ik kolfde altijd al 's-avonds laat nog een keer met als opbrengst gemiddeld 180 a 200cc wat de vriezer in ging. (dit met de avent handkolf)
    Op het werk gebruik ik de medela swing symfonie en kolfde ik in het begin ook makkelijk 200 of meer! Maar sinds een week was het van de ene dag op de andere een stuk minder. Ik ben gelijk begonnen met Tijn vaker aan te leggen en tussendoor te kolven als ik vrij was. Ik heb mijn produktie weer opgeschroefd maar kom overdag niet verder dan 160cc.

Ik drink veel, toeschietreflex is mijn inziens ook niets mis mee, maar toch blijft de produktie nu steken.

Als ik nu kolf heb ik de volgende cc's:
    Smorgens 240 cc
    next: 160
    next: 140
    en deze hoeveelheid blijft het.

Als Tijn de moedermelk uit de fles krijgt drinkt hij zo 200cc weg. Ik heb nog meer dan voldoende in de vriezer dus zo vul ik het met werkdagen zonodig aan.

Maar hoe krijg ik mijn produktie nou goed afgestemd op Tijn. Als ik hem een hele dag door alleen maar aanleg krikt het nog niet omhoog.
    En ik wil hem echt de eerste 6 maanden uitsluitend Bv geven...wat me gaat lukken ook ;)

Ik weet het is een heel verhaal geworden, maar misschien hebben jullie nog een gouden tip die ik kan proberen.

P.s heb intussen al vele trucjes geprobeert van wisselvoeden tot dus extra aanleggen / extra kolven / warmtecompres etc etc

Groetjes Ilja

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Ilje,

Jeetje he, alweer 5 maanden waar blijft de tijd zeg.

Inderdaad zoals je beschrijft gaat het heel goed bij jullie.

Die kolfdip komt inderdaad niet zomaar.
    Rond 6 maanden hebben heel veel werkende moeders hetzelfde probleem. Een beetje alsof je nu eindelijk weer volop in de running bent en dan kost het gewoon teveel om nog makkelijk die hoeveelheden te kunnen kolven.

Omdat je zegt dat die dip eigenlijk ineens opkwam, vraag ik me af of het kan zijn dat je weer gaat menstrueren? Bekend is dat de week ervoorafgaand alle vrouwen een (tijdelijke) dip in de productie ervaren.

Ik zou naast alle dingen die je nu al hebt uitgeprobeerd niet weten hoe het beter kan. Behalve echt rust zoeken om te kolven. Evt kan je nog een gokje wagen met wat kruiden die een stimulerende werking hebben. Zoals ik bij alle moeders met die vraag doe, stuur ik je die even prive omdat ik het niet goed vind on dit soort dingen op het forum te zetten. Voor je het weet gaan die middeltjes een eigen leven leiden zonder dat er eerst naar de randvoorwaarden is gekeken.

Succes in elk geval, enne....die 6 maanden ga je wel redden hoor!

Ilse

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ilse

Bedankt voor je antwoord. Gisteren ben ik inderdaad weer gaan menstrueren dus hopelijk lag de giga dip daar aan. Ik kik het even aan en anders ga ik toch maar eens een middeltje proberen.

Ilja

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    YES! We gaan weer de goede kant op. Nogmaals bedankt voor de tips.

Ilja

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Graag gedaan hoor!

Ilse

Deel Deze Pagina