Vitamine D HEMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama sinds 2009, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Tot nu toe gebruikte ik Vitamine D (10 druppels per dag/10 mcg) van Davitamon voor € 6,25. Nu zag ik voor € 3,25 ook vitamine D bij de Hema:
    Dagelijks 2 druppels bij een maaltijd. Kinderen tot 4 jaar, die weinig buiten komen of een donkere huidskleur hebben maximaal 4 druppels per dag. De aanbevolen dagdosering niet overschrijden. Schudden voor gebruik. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Een voedingssupplement is geen vervanging van een gevarieerde voeding of compensatie voor een ongezonde leefstijl. Samenstelling per 2 druppels: vitamine D 5 mcg.

Sowieso de helft van de prijs en niet 10 druppels maar 2 druppels. Dus je doet er 5 keer langer mee!

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Hoe verloopt de toediening? Nemen jullie kindjes het zonder problemen in?

Wat ik me wel afvraag is waarom Davitamon 10 mcg (200%) als aanbevolen dagelijkse hoeveelheid adviseert en Hema dus maar 5 mcg onder normale omstandigheden. :(

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

De voorgeschreven hoeveelheid is vorig jaar veranderd. Blijkbaar hebben ze bij de HEMA nog oude verpakkingen in het schap staan. Zoals ik het nu lees, moet je volgens de nieuwe richtlijnen 4 druppels van dat HEMA-spul geven. Hoelang je met zo'n flesje doet hangt ook af van hoe groot de druppels zijn. Maar het zal heus prima spul zijn, anders mogen ze het niet verkopen, lijkt me. Ik ken het zelf niet.
    Wel lastig als het altijd bij een maaltijd moet. Wij doen het bij het bedritueel.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    staat op meer merken, 5microgr. Maar moet dus 10 zijn. Dus gewoon dubbel zoveel erin doen.
    Ik geef d tabletjes van de etos, stukken goedkoper dan davitamon. En isa vindt ze heerlijk

Deel Deze Pagina