Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen een paar bultjes in zijn gezicht gekregen, het lijken net puistjes. Het is denk ik niet van de warmte, want die uitslag heeft hij ook wel in zijn 'wrijvende' delen (dus knieholtes etc) en dat ziet er anders uit! Wie weet wat dit is?
Zoë heeft dat ook gehad een tijdje geleden. Schijnen inderdaad een soort van puistjes te zijn. Gaat vanzelf weer weg. Zoë heeft er nu geen last meer van.
Ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar dit kan een tijdelijke hormoonkwestie zijn. Hebben kindjes vaak net de bevalling ook.
als je kindje tussen 2 - 6 weken is ongeveer komt dit inderdaad door jouw hormonen, is normaal, zelfde als dat meisjes ook wat bloed kunnen verliezen de eerste dagen. Gaat vanzelf weer over!
Als kindjes nog heel jong zijn idd puistjes van hormonen, gaat vanzelf weer weg. Mijn mannetje heeft het ook nog regelmatig. Vaak als er weer een tand/ kies doorkomt en hij meer kwijlt. Helemaal als ie dan 's nachts zijn speen ook nog in heeft, dan raakt de huid rond zijn mond wat geirriteerd en krijgt hij rode bultjes. Is vaak na paar dagen ook wel weer weg.
hij is al anderhalf! Zou inderdaad wel weer eens met die tandjes te maken kunnen hebben, die gaan ook maar door...!