Afwennen Puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    We willen Chloé langzaam de Puckababy laten afwennen dus nu slaapt ze er alleen s'nachts in!
    Het probleem is nu dat ze weer veel slechter slaapt, vooral sávonds is het drama en ligt ze met haar armpjes te zwaaien en zichzelf wakker te houden:(
    Het is dan alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen.
    Vind het erg vervelend want ze slaapt nu overdag een stuk minder terwijl kinderen van haar leeftijd toch nog best veel slaap en rust nodig hebben!
    Herkent iemand dit en hebben jullie nog goede tips?

Thanksss alvast!

Liefs Palmie

2. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Misschien dat de stap de groot is van de bakerslaapzak naar zonder? Ik neem aan dat de kleine in een Puckababy Piep slaap. Je hebt ook de Puckababy Mini. Dit is de bakerslaapzak vanaf ongeveer 3 maanden. Deze hebben wij nu ook gekocht voor onze kleine man. Hij ligt iets minder ingebakend en aan de zijkant zitten twee ritjes waar je tzt de armpjes doorheen kunt doen. Hij went nu langzaam aan aan het iets vrijer zijn doordat hij meer ruimte heeft en we kunnen proberen om een avond eerst een armpje vrij te laten om te kijken hoe dit gaat.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Thanks voor je reactie!
    Chloé slaapt ook in de mini versie!
    Misschien dat we het moeten afbouwen met haar 1 keer per dag zonder te laten slapen?

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier is het afbouwen vrij snel gelukt. Ik wou het gaan afbouwen omdat Sven naar het kdv gaat en ik het niet praktisch vond om iedere keer die zak mee te geven.

Ik ben eerst is begonnen met 1 slaapje overdag en toen na 2/3 dagen naar 2 slaapjes overdag gegaan en naar een paar dagen ook 's nachts eruit. Ging eigenlijk vrij snel goed, het maaien met de armpjes is er nu ook helemaal af. Maar als Sven nog wel slecht zou slapen dan had ik 'm erin gehouden hoor.

Mischien is jouw baby er gewoon nog niet aan toe om zonder te slapen en vind ze de beperkte ruimte heel prettig.
    Lekker met de puckababy laten slapen dan! Maar wel de vervolgzak denk ik gezien de leeftijd van je kleine meid.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze 2 maanden in de piep geslapen, daarna een maandje in de mini. Bij de oppas sliep ze geregeld zonder. Hebben toen een gewone slaapzak uitgeprobeerd (als het niet ging werken had ik de mouwen dichtgenaaid). 'k kreeg haar nl. bijna niet meer in het hesje van de puckababy (brede schoudertjes). Maar dit ging eigenlijk wel prima. Ze wordt wel eens een keertje vaker wakker, maar dit wordt nu ook steeds minder.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Is er na de mini nog een vervolg dan?
    Misschien is de mouwtjes dichtnaaien van haar slaapzakje een oplossing!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij niet maar de mouwen dichtnaaien is net zo praktisch natuurlijk. Maar als ze gaat omrollen mag ze niet meer in de puckababy he. Over 't algemeen passen de meeste kindjes nog wel een poosje in de mini.

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja dat klopt, merk ook wel dat ze het nog heel fijn vind, zodra ik de rits dichtdoe begint ze te sabbelen op haar zakje zo lief!
    Omrollen doet ze nog niet, wel af en toe aan het oefenen maar ze krijgt het tot haar eigen frustatie nog niet zover.
    Laat haar nog maar ff in haar vertrouwde zakje slapen denk ik!

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    waarom nu al afbouwen?
    ze is nog zo jong. Ik heb het pas rond de 5 maanden gedaan, misschien zelfs nog wel later. Hij kon ook al rollen, maar hij was aan het uitbakeren nog niet toe. In bed rollen zonder je armen te kunnen gebruiken is bijna onmogelijk, maar t blijft natuurlijk een risico.

ik heb het ook wel eerder geprobeerd, lukte niet. En omdat slapen zo belangrijk is, heb ik het gewoon uitgesteld. En toen op een avond, tijdens zijn beste slaapje, van t één op andere moment uitgebakerd. Wel zijn armpjes in de slaapzak gestopt, maar vaak haalt hij die er zelf uit........

succes. Kotm vanzelf.
    je kindje moet er aan toe zijn, en ook heel belangrijk: jij ook. Als je twijfelt, voelt je kind dat, en die wordt daar weer onrustig van.

Deel Deze Pagina