Sinds twee maanden gebruik ik een kuur vitamine D, omdat mijn waarde aan de lage kant was (56). Ik heb wekelijks 25.000 IE voorgeschreven gekregen. Vorige week was mijn laatste en eind volgende week laat ik het weer controleren. Nou vroeg ik me af, afhankelijk van de waarde natuurlijk, mag ik dan eigenlijk direct proberen zwanger te raken. Ik las dat een hoge hoeveelheid vitamine D in je bloed niet goed is voor je ongeboren kind. Nou ben ik natuurlijk wel al gestopt (op het moment van de eventuele bevruchting ben ik dan 3 weken gestopt) maar toch vraag ik me af of het dan direct kan of niet. Ook vroeg ik me af of er meerdere vrouwen hier zijn die tijdens/voor hun zwangerschap een vitamine D tekort hadden en hoe dat is behandeld? Ik hoor het graag
Ik heb ook een vitamine D tekort en gebruik hiervoor 1x in de maand 2 ampullen van d cura. Dit mag gewoon tijdens de zwangerschap. Is er ook gekeken naar je b12?
Ik gebruik 50 000 EI vanwege osteoporose maar ik moest het door blijven gebruiken van de endocrinoloog in mijn vorige zwangerschap, gyn gaf eerlijk aan het niet te weten. Op internet kwam ik wel advies tegen om niet zoveel waarden te gebruiken maar goed ik vertrouw de endo meer dan het internet