Hallo allemaal! Onze dochter van 2,5 mnd oud heeft eigenlijk al een poos dat ze in het namiddag slaapje (na de fles van 15/16u) veel huilt. Ik hou haar wel gewoon een poosje wakker, ook wel es wat langer om te kijken of het daar gewoon aan ligt. Maar eigenlijk blijft het elke keer dat ze dan gewoon regelmatig huilt, even slaapt, weer even huilt ectect. Regelmatig halen we haar dan na een poosje maar gewoon uit bed en houden haar bij ons, tot de de fles na 3 uurtjes van de vorige fles gewoon kan krijgen. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn of wanneer zo'n huiluurtje weer verdwijnt?? De andere slaapjes slaapt ze namelijk helemaal prima! Groetjes Mirjam
Heeft ze last van krampjes? Heb je het idee dat ze graag wil drinken? Met 2,5 maanden hebben de meeste babys last van krampjes, en dit toont zich meestal in de avonduren. Dan zou ik haar lekker bij je houden, mee rondlopen met haar over de arm. Haar buikje masseren enz. Daarnaast willen ook veel babys clusteren in de namiddag/ avonduren. Dus bij mama/papa liggen en vaak wat drinken, lekker zuigen enz. Veel lichaamscontact. Ik geloof persoonlijk niet in 'huiluurtjes'. Als een baby huilt heeft ze ergens last van.
k denk idd dat het clusteren is bij haar. Nadeel is alleen dat ik regelmatig 's avonds alleen thuis ben met 2 kids, en dan is rond het avond eten het net spitsuur natuurlijk. Dus dan kan ik haar erg lastig de hele tijd bij me houden aangezien ik ook nog een dochter van 2,5 jr heb rond lopen.
Misschien is een draagdoek een idee? Mart jengelt hier meestal ook 's avonds, dan draag ik hem bij me en dan slaapt hij als een roosje. Anders ben ik maar druk met hem, troosten, speentje, knuffelen, lopen..en in de draagdoek kan ik gewoon mn dagelijkse dingen doen en hij vind het prachtig. Ook als hij wakker is is hij in de doek altijd rustig gek genoeg! En als je de baby in een doek draagt heb je je handen vrij, is echt ideaal. Ik kook altijd 's middags en dan hoeven we het alleen op te warmen voor het eten. En dan heb ik Mart vaak in de doek tijdens het eten. Anders zou er niet veel van komen denk ik.. (al slaapt hij nu net, dus duimen dat hij slaapt tot half zeven en ik rustig kan eten )
Draagdoek is ideaal! Bij ons waren de krampjes/huiluurtjes idd ook over bij 3-4 maanden. Volgens mij zeggen ze dat 2 maanden de piek is ofzo. Daarbij is "spitsuur" voor je kleintje ook best druk en geeft dat veel prikkels. Ik zou daar dus wel eens naar kijken, of je het misschien met een draagdoek iets gemakkelijker voor jezelf en voor haar kunt maken!
Onze kleine vent had zijn huiluurtjes van ongeveer 18.00 tot 22.00 tot een week of 11 en tot ongeveer een maand of vijf was hij nog altijd erg onrustig tussen 18.00 en 19.00.
[offtopic] Serieus, wat heb je nou aan zo'n reactie? [/offtopic] Hier werd het ook vanaf een maand of 3 een stuk beter met het huilen. Wbt tijd van de dag, zo in de middag is hier vaak nog een lastige tijd, idd veel prikkels van de dag. Een draagdoek kan inderdaad echt ideaal zijn, ik doe bv ook mn voorbereidingen voor het koken met dochter in de doek en voor het uiteindelijke echte koken hoop ik dat ze of slaapt, of rustig in de box/wipstoel zit of ja, dan moet ze maar even wachten, maar voor de rest kan je echt alles met kind in de doek, huishouden, eten, tuin doen, wandelen, lezen etc.
Hier tussen de 3 - 3,5 maand. Oudste dochter begon standaard om 16.00 te huilen tot aan 19.30 ongeveer. Ik hoefde haar rond dat tijdstip ook nooit in bed te doen. Was alleen maar huilen. Vaak in de draagdoek, wipstoeltje als ik ging koken of in de kinderwagen naar buiten. Nog even volhouden
ik denk dat dat sterk wisseld per kind en wat voor eventuele problemen ze hebben. voor de meeste kleintjes is gewoon lekker dicht bij mama zijn de beste remedie als ze heel klein zijn. dat kan je op veel verschillende manieren doen. er zijn al tips gegeven. zoek wat bij julie past en vooral "go with te flow" laat het los en probeer het te accepteren dat het nu eenmaal even zo is. dat scheelt vaak al een boel, de kleintjes merken feilloos als mama zich onrustig voelt en gaan nog meer huilen.