Vandaag naar de v geweest voor controle. De uitslag van mijn vitamine d waarde is 56. Net op de grens zegt ze. Wat kan ik nu doen? De vk gaf aan dat een supplement slikken voldoende is maar dat doe ik al. Is het wijsheid nog iets extra te doen en zoja wat?
Ja, bij drogist of apotheek. Kunnen ook gewoon babydruppels zijn. En nee, je baby pakt wel wat hij/zij nodig heeft. Zelf kun je wel klachten krijgen.
Bij mij is dat echt nooit gechecked... Raar. Bel anders de vk om te vragen wat je extra kan doen en of 56 schadelijk is (wat ik niet denk trouwens)
Daar gaat de Vk echt geen verstand van hebben helaas. Vitamines weet de gemiddelde arts al geen snars vanaf.
Nee dat vitaminegebeuren is een groot vraagteken bij de meesten. Zo ool met b12 wat ik zelf in de gaten hou. Ze keek me al aan of ze water zag branden toen ik vroeg wat de klachten zijn hihi Ik haal even druppeltjes op. Nog even over b12: ik weet dat mijn supplement de waarde nu beinvloed maar Stel deze waarde is nu "in orde"., betekend dit dan dat mijn lichaam het in ieder geval goed opneemt en dat de baby krijgt wat het nodig heeft?
Het zonlicht is alleen in de zomermaanden goed genoeg om vitamine D aan te maken. Nu is het niet sterk genoeg (zit zelf ook met te laag vit D).
Ik zou nog een los potje vit D erbij kopen en de dubbele dosering slikken. Dat mocht ik ook doen toen ik nog zwanger was van de VK.
Ik heb haar mijn zorgen over de buikpijn menstruatiepijnook voorgelegd. Ze gaf aan dat dit ook niet "normaal" is maar dat het al die weken al goed gaat dus dat dit misschien bij mij hoort.
Ik slik dagelijks een 4 dubbele dagelijkse dosis. M'n internist steunt dit en m'n immunoloog wil eigenlijk dat ik het omhoog gooi naar een 7.5 x hoge dosis. Kan dus niet kwaad voor je zwangerschap.
Je kunt nu niets zeggen over je B12. Kan zijn dat het kunstmatig in je bloed hoog gehouden wordt of dat je gewoon goed opneemt. Hoe hoog was je B12 nu dan (met supplementen)?
Ik moet morgen bellen voor de uitslag van b12. Voor de zwangerschap en dus zonder supplementen was het 230.
Ik geloof niet zo in de bij de drogist verkrijgbare druppels/pilletjes. Bij een natuur winkel kan je vaak vitamines krijgen met een hogere dosering zodat het ook direct iets uithaalt.
Mijn b12 is 500 en foliumzuur 28.0. Ik vroeg of dat niet laag is omdat ik supplementen gebruik. Maar omdat het niet een hele hoge dosering is (supplement) was dit voldoende. Ik weet het ff niet
B12 zou ok kunnen zijn, tenzij je klachten hebt. 230 Zonder supplementen en zonder klachten is ook ok.
Je zou kunnen overwegen om vitamine D druppels van Bonusan te kopen (o.a. bij bol.com). Dat is enkel vitamine D op een basis van olijfolie. Dan weet je zeker dat je geen rotzooi binnen krijgt En die kun je straks ook gebruiken voor je kindje!
Ik slik biologische vitamine d3 van gezondheidswinkel. Werkt prima overleg wel hoeveel je mag slikken. Ik neem dagelijks 25ug
hoi dames, Ik had wel klachten die bij b12 kunnen passen, maar dit kan ook van lyme komen. stel ik heb klachten door de b12, blijft de baby dan wel gezond? want mijn huisarts zegt nu gewoon; het is een prima waarde dus niet nodig om iets te doen. Ik had vitamine d druppels gehaald bij de kruidvat voor kinderen. dit is dus niet voldoende begrijp ik? liefs