Hallo dames, ik heb sinds week 21 last van een droge mond en moet telkens wat drinken, niet echt grote hoeveelheden maar toch weer effe mijn mond vochtig maken. Ik heb al eerder op diabetes getest, was niet het geval. Is dit normaal?
Ik dronk voor mijn zwangerschap amper een halve liter per dag.....en nu tijdens de zwangerschap ruim 1,5 tot 2 liter... Veel meer zin in drinken en het ook echt nodig.... En geen diabetes...ben ik ook al 2x op getest dus denk dat het bij de zwangerschap kan horen
Ik had het ook vanaf die tijd ongeveer, dat het me op begon te vallen. Nu is het weer 'normaal', of ik ben er inmiddels aan gewend
Ik moest voor mijn zwangerschap er ook echt aan denken om te drinken, nu MOET ik gewoon drinken omdat ik zo'n dorst heb en ook geen diabetes. Wellicht dat het lichaam gewoon aangeeft dat er vocht nodig is .
Ik heb ook meer dorst tijdens de zwangerschap. Het kan idd duiden op zwangerschapsdiabetes, maar dat hoeft niet! Ik ben erop getest en heb het niet!
Ik had er ook laat van, dronk wel 3L per dag, terwijl daar oor kwam ik amper aan de 1,5L. Ook meerdere keren getest op diabetes maar had ik niet.
jaa ik heb het ook sinds deze week! Ik zat gister nog te denken, ik drink de hele tijd maar blijf dorst houden, terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo'n drinker ben. Maar het hoort erbij, had het bij mijn dochter ook. Signaal van je lijf dat je genoeg vocht binnen moet blijven krijgen
trouwens: hoe meer je drinkt hoe minder je vocht gaat vast houden. Klinkt gek maar is wel zo. Ik ben in totaal 7kg aangekomen. (heeft natuurlijk niet alleen daarmee te maken maar ik hield 0,0 vocht vast)
Ik heb in het begin van de zwangerschap heel erg veel dorst gehad en dan met name zware behoefte aan melk. Ik dronk zo een halve liter weg direct als ik mijn bed uit kwam. Nu is het minder en probeer ik wel elke dag minimaal 1,5 liter water te drinken.