Ik zit een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Mijn dochtertje was een hongerwolf en daarom zijn we bij haar met 4 maanden gestart om groente te geven. We hebben geen allergieen in de familie zitten en zei werd een heel tevreden meisje. Nu drinkt mijn zoontje zijn flessen slecht leeg. Een heel ander kind dan zijn zus dus. Ik wilde wachten tot 6 maanden met bijvoeden maar hij drinkt vaak maar 100 cc op. Hij komt dus bij lange na niet aan de hoeveelheid voeding die hij zou moeten hebben. Nu zit ik te twijfelen zal ik met 4 maanen wel of geen groente gaan geven. Aan de ene kant denk ik een beetje extra eten is juist mischien goed. Maar ik ben ook bang dat hij dan nog van zijn fles laat staan. Iemand ervaring of tips ?
Ik zou het niet doen, kans bestaat dat hij nog minder gaat drinken en melk is toch wel het belangrijkste nu. Heb je overlegd met HA of CB over wat de oorzaak kan zijn van zijn slechte drinken?
Ik zou het ook niet doen. Tot 6 maanden heeft je kindje echt genoeg aan alleen flesvoeding en je hebt idd grote kans dat je kindje nog minder gaat drinken wanneer je bijvoeding gaat geven.
ik zou het niet doen als je kindje nog genoeg heeft aan de flesvoeding. Ik zou het dan pas doen wanneer je kindje alle flessen gaat drinken en dan niet meer genoeg blijkt te hebben. zo'n hier net zo een honger wolfje als je dochtertje! was blij dat we de 4 maanden waren gepasseerd!
Ik moet dinsdag naar het cb toe. De reden van het slechte drinken kan zijn dat hij verkouden is (al sinds hij 6 weken is) Hij heeft ook onlangs spruw gehad maar dat ik nu al een week over. Hij drinkt wel 6 flessen dus hij meld zich wel als hij honger heeft. Hij drinkt alleen nooit zijn fles leeg. Vanochtend spuugde hij nog terwijl er al 4 uur tussen zijn voedingen zat en het al etenstijd voor hem was. Ik hoop dat hij wel goed gegroeit is. Maar als ik jullie reacties lees wacht ik voorlopig met bijvoeding. Ik overleg het volgende week nog wel even.
Krijgt hij gewoon niet te veel flessen en heeft hij gewoon niet genoeg honger om ze leeg te drinken? Mijn zoontje dronk rond die tijd geloof ik 5 flessen. Wellicht het proberen waard. En hoeveel krijgt hij binnen? Mijn zoontje dronk rond de 700/800 cc en soms zelfs wat minder. Ze geven wel aan als ze echt nog honger hebben! Succes!
Hij meld zichzelf wel na 4 uur en begint dan flink te huilen dat hij eten wil. Doordat hij nog niet doorslaapt kom ik op 6 flessen uit. In de nacht wil hij echt nog eten en heeft ie honger. Hij drinkt tussen de 600cc en 700cc op een dag.
Ik zie dat hij zijn geboortegewicht al verdubbeld heeft, hij komt dus goed aan, geen reden tot zorgen lijkt mij. Misschien heeft hij gewoon niet zoveel nodig. Is hij verder wel tevreden? Het maakt toch niet uit of ie wel volgens de 'boekjes' drinkt? Kijk gewoon naar wat hij nodig heeft. En als dat bijvoeding is dan doe je dat. Elk kind is anders, er bestaan helemaal geen 'adviezen' of dat je wel of niet 'mag' bijvoeden, je bent toch zelf de baas? Gewoon goed naar je kindje kijken!
Tjessia ik maak me ook niet erg zorgen hoor. Ik hoop alleen dat hij nog eens een inhaalslagje maakt. Wij zijn beide lang en mijn dochtertje ook en hij zat nog op de -2 lijn. Vind het voor een jongen wel leuk als hij straks geen ukkie blijft. Maar is dat zo dan is dat zo. Hij groeide idd mooi op zijn lijntje. Als hij honger heeft krijgt ie eten. Vroeg me alleen af of de meeste kindjes meer of minder flessen gaan drinken als ze groente krijgen.
Het is inderdaad naar je kindje kijken en je gevoel volgen. Wij zijn met 4,5 maand begonnen met bijvoeding en toen dronk Aaron nog maar 4 flessen van 200cc. De bijvoeding is zo minimaal (vooral in het begin) dat hij daardoor niet minder is gaan drinken. Pas met 6 maanden toen het meer werd, ging het een fles vervangen. Wat voor jullie misschien wel prettig is, is rijstebloempap geven in zijn laatste avondfles. Misschien redt hij de nacht dan wat beter? Ik ken jullie ritme niet, maar probeer een beetje mee te denken .
Ik zou het niet doen. Van melk groeit bij en waar vast voedsel zit kan geen melk zitten in het buikje! Het is trouwens helemaal niet erg als een baby weinig drinkt per fles, zolang de groei maar normaal blijft, sommige babies kunnen met veel minder toe, en veel babies doen het beter met vaker een kleinere fles.
Onze meid dronk met 4 maanden ongeveer net zoveel als jullie zoon. Om die reden zijn we dan ook pas gaan bijvoeden met 6 maanden. Ze dronk nog maar 4 flessen, ruim 150 cc per keer. Wel gaven we 's avonds voor het slapen gaan pap van melk met rijstebloem, omdat ze dat wel goed at en er anders nog minder melk in ging.