Hallo, Na de nekplooimeting 1,5 week geleden moest ik ook bloedprikken. Op zowel het bloed in combinatie met de NT als de standaard bloedwaardes bij zwangeren (ik loop bij de gyn. onder behandeling). Nu kreeg ik donderdag de uitslag. Bloeduitslagen samen met de NT heel goed, geen verhoogd risico. Ook mijn glucose en ijzer gehalte was goed. Echter is mijn vitamine D te weinig. Zij hanteren een minimale waarde van 50 en ik had maar 45. Ik moet nu dinsdag weer voor mijn controle en zal dan ook pilletjes hier voor krijgen. Maar wat ik me afvraag is welke klachten kan je krijgen door vitamine D tekort? En hoe kan het dat ik dit tekort heb? Ik eet heel goed en gevarieerd en kom ook genoeg buiten, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb altijd wel vrij veel last van hoofdpijn en nu in de zwangerschap is dit eigenlijk wel vaker Kan dit een klacht zijn van het tekort? Ook ben ik nog steeds wel moe/lusteloos/lui. En mijn humeur is niet te genieten (heel wisselvallig). Houd dit allemaal verband met elkaar ?? En zal het dus hopelijk beter gaan als ik eenmaal die pilletjes heb?
hoi hoi, Klachten bij een vit d te kort is vermoeidheid,spierpijn in boven benen en schouders moeilijk traplopen. Hoofpijn word vaak veroorzaakt door vocht tekort! Drink voldoende! Door de pilletjes ga je je vit D weer aanvullen, je bent er optijd bij! Imke