Hele rare vraag. Maar ik heb een hele vroege miskraam gehad (4 weken en 2 dagen) en ik heb een korte cyclus van 20 dagen. M'n eisprong is rond de 7e-8e dag. 9 aug heb ik nog onveilige seks gehad, 10 aug test ik licht positief, maar 12 aug heb ik mijn miskraam. Ik zou dan theoretisch rond 19 aug m'n eisprong hebben (als de cyclus gelijk weer start). Mijn vraag is dus, zou ik dan weer zwanger kunnen zijn van die ene keer onveilige seks, of is dit echt te ver gezocht? Het spookt een beetje door mijn hoofd, ook omdat ik me soms eigenlijk nog wel zwanger voel. Heb geen test gedaan, omdat ik eigenlijk denk dat t niet kan. Wat denken jullie?
Nee dat kan niet. Je kunt geen eisprong tegelijk met een miskraam hebben. Het kan best even duren voordat je hormoonhuidhouding weer normaal is.
Dat zou wel erg snel zijn.. Ik wens je alle geduld en geluk toe, even wachten tot je kunt testen en dan weet je meer. Ik heb zelf een vroege miskraam gehad, vervolgens een redelijk normale cyclus direct weer gehad, maar ook direct de maand na de miskraam bleek ik weer zwanger en tot nu toe gaat het goed. Je hormoonhuishouding en de zoektocht van je cyclus hoeft dus niet altijd van het padje af te zijn. Neem je tijd, je rust en zoek al je geduld bij elkaar... Succes!
Als je op 9 augustus onveilige sex had kun je niet 10d later op 19aug zwanger daarvan worden. Zolang leeft sperma niet.
Al zou het wel 10 dagen leven. De baarmoedermond is toch volledig afgesloten tijdens een zwangerschap, dus dan komt het er niet in toch ?
Dank je wel voor jullie reacties.. T zou inderdaad wel niet kunnen dit. Al heb ik weleens gelezen dat in sommige gevallen sperma wel tot 10 dagen kan leven. Maar dan zijn er nog andere factoren die t tegen zouden houden. Nou ja, ik moet inderdaad geduld hebben. Hoop dat t binnenkort een keer raak is.
Sperma leeft in goede conditie maximaal 72 uur. Tien dagen is echt onmogelijk. Helaas, dat zou je kansen wel vergroten. Even je miskraam afwachten en dan weer met volle moed proberen. Sterkte.
Het is ook maar de vraag hoe lang het HCG nog in je lichaam zit. Bij de een is het snel weer verdwenen, bij de ander niet. En HCG houdt uiteraard een nieuwe zwangerschap tegen. Tel daarbij op dat sperma slechts in zeer zeer uitzonderlijke gevallen 10 dagen blijft leven, dat is echt erg zeldzaam, dus ik denk dat de kans dat je zwanger bent van die keer, echt verwaarloosbaar klein is. Helaas. Ik hoop echter dat je gauw weer zwanger mag zijn en dat het dit keer 9 maanden lang blijft zitten!
Op 4w2d is er nog niet zoveel hCG, dus dat kan er snel weer uit zijn. Maar hoe is de miskraam eigenlijk vastgesteld? Heb je sindsdien alweer blanco getest?
Ik testte een paar dagen later negatief, dus paar dagen na t bloedverlies. Maar heb sowieso geen knaltest in handen gehad. Dat ben ik van m'n vorige zwangerschappen wel gewend.
Heb je voor je nod getest? Dan denk ik niet dat je een miskraam hebt gehad hoor. Een innesteling die niet goed zat en dat je ongesteld geworden bent. Zoiets noemen ze een biochemische zwangerschap.. Een miskraam noem je echt na nod een duidelijk positieve test. Joop voor je dat dat je bespaard is gebleven..
Ik heb wel n miskraam gehad, testte op m'n nod positief. Heb ook meer bloedverlies gehad en stolsels en dat heb ik normaal nooit.
Hoho ik zeg niet dat je geen miskraam gehad hebt. Veel mensen testen voor nod licht positief, worden ongesteld en noemen dit een miskraam. Dat is gewoon niet helemaal waar. Vandaar mijn reactie. Hoe ieder het verwerkt dat is persoonlijk.
Maar wat is dan t verschil met wat jij zegt? Heb me niet zo verdiept in hoe je t noemt. Voor mijn gevoel heeft mijn lichaam te weinig hcg aangemaakt, waardoor t dacht ongesteld te moeten worden. Heb nooit t gevoel gehad dat t vruchtje zelf niet goed was. Maar goed, dat is maar n gevoel. Het resultaat blijft t zelfde, ik was niet meer zwanger.
Verschil is dat je bij een miskraam een goede innesteling hebt gehad. Waarna een vruchtje stopt met groeien. Bij een biochemische zwangerschap heb je wel een bevruchting maar geen goede innesteling. Je lichaam kan wat hcg aanmaken maar het vruchtje wordt voor het een goed plaatsje heeft alweer afgestoten. Dus wordt je ongesteld. Echt een risico van vroeg testen. Daarom wordt dit afgeraden. Je kunt jezelf verl verdriet en onzekerheid besparen..
Ik weet t niet, heb niet voor m'n nod getest. Als ik niet had getest had ik wel gemerkt dat ik niet gewoon ongesteld was, maar iets anders aan de hand was (geweest). Heel veel bloedverlies en stolsels, dat heb ik echt nooit. Mijn ongesteldheid is altijd erg mild.