Vitamine D tekort en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss2015, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vitamine D tekort en ik slik daarvoor tabletten sinds 1 jaar ongeveer.. In het begin was mijn vitamine D erg te laag maar 2 maanden terug was het beter dan eerder.. Ik slik nog steeds tabletten van vitamine D... Ik ben sinds een maand echt suf en heb mijn tabletten ook niet gebruikt... Nu ben ik bang dat mijn vitamine D niet weer laag is...

Ik vroeg mij af of je met een tekort gewoon zwanger kan raken of speelt dat een rol?!

2. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand?

3. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Ik werd niet meer ongesteld door het vitamine D tekort, dus dit kan zeker van invloed zijn op zwanger raken.

Daarbij is een tekort tijdens de zwangerschap ook niet handig. Maar slik je je tabletten nu nog wel of niet? Is me even niet helemaal duidelijk in het verhaal. Anders nog eens laten prikken.

4. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben weer begonnen, ik had begin april bloed laten prikken en toen was mijn vitamine D verbeterd en normaal... Maar sinds laatste maand heb ik bijna niet mijn tabletten geslikt.

Verder ben ik gewoon normaal ongesteld en ik heb geen klachten... Dus ik denk dat het niet verslecherd is... Maar ben ik wel bang dat als het zo is dat het invloed heeft op gewenste zwangerschap

5. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog iemand die haar ervaring kan delen??

6. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ja ik wel. Ik ben hier ook bekend mee. Zwanger worden lukt best ik ben meerdere keren zwanger geworden tijdens het tekort. Heb na mijn tweede miskraam en voor mijn jongste het laten prikken en de assistent van de ha vroeg of ik nog wel kon lopen zo laag was het. Sindsdien slik ik altijd extra. Ze hebben ook geZegt dat het een reden voor miskramen kan zijn omdat ik daarna met vitamine d een goede zwangerschap had geloofde ik ze. Alleen heb ik weer 2 miskramen na mijn jongste gehad en het ziekenhuis waar ik nu behandeld word zegt dat vit D daarin geen rol kan spelen. Ik weet dus niet welke van de twee het bij het juiste eind heeft maar ik zou het zowiezo bij blijven slikken. Met een tekort heb je veel meer nodig dan er in de vitamines voor zwangerschap zit.
    Veel heb je er niet aan maar ik wou toch mijn ervaring delen ,succes

7. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou opluchting dat je wel gewoon zwanger kan worden met een tekort, ik heb geen last gelukkig, vorig jaar had ik wel last toen ik ontdekte dat ik een tekort had..

Maar ben gewoon zo suf geweest met slikken dat ik dacht dat dit misschien een effect heeft op zwanger worden, maar hopelijk is alles gewoon oke zo

Deel Deze Pagina