hoeveel vriendinnen heb jij?

Discussion in 'De lounge' started by wanna be a mama, Aug 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Ik weet ook niet waarom mij dit zo bezig houdt...ik heb best wat mee gemaakt in mn leven en veel mensen zien komen en gaan. Maar 2 vriendinnen van vroeger zijn altijd gebleven en de 3e is nu sinds 2 jaar een erg goede vriendin. Mijn familiecontact is ook slecht, er is altijd wel wat... schoon familie daarentegen is super! Ok heb ook helemaal geen tijd voor meer mensen in mn leven, ben al druk genoeg. Maar toch vraag ik me altijd af waarom er iets knaagt alsof ik te weinig mensen in mn leven heb. Ik heb veel hobbys, ben best op mezelf. Moeder van een zoontje en zwanger van dochtertje, geweldige vent en dolgelukkig maar toch.... herkent iemand dit? En hoeveel mensen heb jij in je leven?

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb ongeveer 5 goede vriendinnen waarvan 1 beste.
    Ik vind het prima op dit moment.
    Ik heb gelukkig een goede familieband dus druk genoeg allemaal.
    Ook vrienden komen en gaan maar dr beste blijven.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Heb 3 vriendinnen van vroeger. We lopen de deur bij elkaar niet plat maar dat hoeft ook niet. Ik heb ook nog 4 vriendinnen die ik ken vanaf mijn zwangerschap. Zaten met z'n vijfjes op zw.gym en zijn sindsdien een echt vriendinnengroepje geworden. En dan heb ik nog 1 vriendin, ken haar pas 1,5jr., is een collega van me en we wonen sinds kort ook nog om de hoek dus helemaal leuk!

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Mijn vrienden zijn belangrijker dan familie. Idd ook altijd wel wat. Ben gezegend met een hechte vriendinnengroep en mijn man heeft een vriendengroep, dus die aanhang zijn ook vriendinnen geworden. Verder nog wat losse vriendinnen van vroeger. Totaal ongeveer 17 vriendinnen zonder hun aanhang dus. Zie ze allemaal gemiddeld minimaal 1x per maand, een paar uitzonderingen omdat die verder weg wonen.
    Maar 3 vriendinnen vind ik niet schrikbarend weinig hoor.

5. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    #5 suusje1982, Aug 17, 2013
    Last edited: Aug 17, 2013
    Ik heb 7 vriendinnen en met iedereen weer een andere band.

Een vriendin zie ik niet heel vaak maar daar kan ik echt alles mee delen. De vriendin die ik het vaakst zie heb ik weer een hele andere band mee. Samen met haar man en zoontje doen we met ons gezin veel dingen samen en komen vaak bij elkaar. Toch deel ik niet alles met haar en ben ik minder close ook al hebben we super leuk contact. De andere vriendinnen zie ik vaker in groepsverband want met 5 vriendinnen en mijn man en nog een andere partner en mijn 2 zusjes vormen we ook weer al jaren lang een hechte vriendengroep.

Twee vriendinnen afzonderlijk.
    Vijf vriendinnen in groepsverband.
    Een zusje waar ik een hele close band mee heb en ook veel zie.

Deze vrienden ken ik gemiddeld 25 jaar, twee vriendinnen ken ik sinds een paar jaar. Heb vroeger heel veel vrienden gehad maar de beste blijven over inderdaad, deze vrienden zijn er ook altijd geweest. Verder zie ik een aantal meiden ook regelmatig, de kinderen spelen dan met elkaar maar dat noem ik eerder goeie kennissen.

Mijn vrienden zijn niet belangrijker als mijn familie, die komen naast mijn man en dochter op de eerste plek. Ook al betekenen mijn vrienden veel voor ons, familie is voor mij toch belangrijker. Gelukkig hoef ik niet te kiezen want wil mijn vrienden ook voor geen goud missen.

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    0
    alleen 2 kennissen

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Niet zo heel veel meer! Heb er een heleboel vaarwel gezegd.
    Dit omdat het altijd wel gezeur was.....;)
    En niet altijd een vriendin/vriend bleek...... :$

Maar heb 2 vriendinnen en 1 goede vriend :D

8. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    1.

en als we 80 zijn organiseren we een rolstoel-race in het bejaardentehuis zeggen wij altijd :D

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had 2 hele goede vriendinnen. Nu nog maar 1 helaas :(... 1 ben ik alweer bijna 11 jaar mee bevriend! We hebben 2 jaar samen gewoond en we wonen nu alweer jaren heel ver bij elkaar uit de buurt. Gelukkig is onze vriendschap zo sterk dat de afstand onze band niet kan breken. De andere 'vriendin' deelde ik echt alles mee. Ze was als een zus voor mij en ik zag haar bijna elke dag. Sinds kort heeft ze een vriend en sindsdien hoor ik niks meer van haar. Heb haar verteld hoe jammer ik het vind dat ze nu zo met me omgaat maar krijg daar ook geen reactie op.. Veel mensen zeggen dat ze wel weer bij me terug komt op een gegeven moment maar dat hoeft van mij niet meer. Niet op de manier hoe onze vriendschap eerst was! Daar heeft ze me te erg voor gekwetst ;)

Voor de rest heb ik wel veel kennissen :)

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    1 ... die ik inmiddels 25 jaar ken (van op de kleuterschool).

We lopen elkaars deur niet meer plat (was vroeger als puber wel anders), we horen elkaar soms weken niet, maar we weten dat het blijft klikken.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk minimaal 1, maar ik hoop minimaal 2 à 3 ;)

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb 2 "echte" vriendinnen.
    Beide ken ik vanaf de middelbare school en zijn 2 hele verschillende personen (zij kennen elkaar maar mogen elkaar niet).

Ik zie ze soms heel veel en soms een langere tijd niet maar dat is goed. Zodra we elkaar weer zien is het gewoon weer leuk en gezellig.

Daarom wel vrienden/vriendinnen/kennissen waarmee we gaan uiteten of gezellig een avondje wat drinken maar daar heb ik niet echt privé privé gesprekken mee.

Ookal ben ik blij met de mensen om mij heen heb ik soms wel het gevoel dat ik iets "nieuws" wil. Uit mijn vertrouwde omgeving en andere mensen met andere denkwijzen ontmoeten.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb 2 beste vriendinnen en wat kennissen eigenljjk.

Vriendin 1 ken ik al 15 jaar en daar komt niemand tussen. Heel stom maar we komen altijd weer bij mekaar terug.
    Vriendin 2. Ken ik via de honden en dat is gewoon echt mijn zus. Niet bio maar exact hetzelfde karakter en beide zo gek als een deur.

Beide zo ik nooit kwijt willen. We kunnen over alles praten en het is altijd zonder problemen.

14. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Ik heb 4 vriendinnen. 3 uit een groepje die we soms elkaar weken/maanden niet zien of spreken (druk, druk, druk) maar waarvan we weten dat het altijd goed zit. Het is een belletje en we zijn er voor elkaar. En om de zoveel tijd komen we samen koffie drinken of uit eten ofzo. En we bellen regelmatig.
    Mijn andere vriendin zie ik bijna dagelijks, we werken nml samen en ik zit naast haar.
    Verder heb ik ook een aantal hele goede kennissen. Mensen waarvan ik echt op kan bouwen als ik ze nodig heb, maar verder weinig contact heb tussendoor. Weet ook niet waarom, want als we elkaar zien is het toch altijd heel fijn.

Ook in mijn leven heb ik hele goede vriendinnen zien komen en gaan. (onlangs 1 verloren)
    Maar ik heb inmiddels geleerd thats life. Mensen komen en gaan in je leven. En in mijn situatie, als er 1 gaat, is er altijd onverwachts weer een ander bij gekomen.

15. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb 4 echte vriendinnen van wie ik zeker weet dat ik op ze kan bouwen, dat is wel duidelijk geworden in de afgelopen tijd :)

16. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

Feb 9, 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    4

Twee hele goede vriendinnetjes die ik hier heb leren kennen, inmiddels spreken we elkaar al 5 jaar. De ene keer heel intensief, de andere keer wat minder..

Verder een vriendin die ik al 26 jaar ken, we zijn totaal verschillend, maar beschouwen elkaar als familie.

En nog een vriendin die ik over heb gehouden aan mijn werk.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Omdat ik tien jaar in t buitenland heb gewoond, wonen daar de mensen met wie ik een hechte band heb...

Hier heb ik wat minder tijd met werk en kind alleen. Maar ik ben constant onder de mensen: collega,s, familie en moeders van vriendjes van m'n kind. Er zouden vriendschappen uit kunnen groeien maar de tijd zal t leren. Hier heb ik wel wat mensen van vroeger maar die zie ik niet heel vaak...

Al met al heb ik dus erg goede verre vrienden met wie ik mailcontact heb, maar hier veel sociale contacten maar niet zo hecht.

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Heel veel vriendinnen, die ik af en toe zie, maar echte 'dikke' vriendinnen 5. 2 ken ik al 39 jaar en de andere drie zo'n 15 jaar. Dat gaat niet meer over. We are in it for life ;)

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Met mijn lieve schoolvriendin gaan ik volgende maand wat leuks doen omdat we elkaar dan 10 jaar kennen :)

Mijn beste vriend woont in Gent en via hem heb ik mijn andere vriendin leren kennen. Inmiddels zijn ze een stel en zie ik ze een paar keer per jaar. Maar mailen/smsen iedere week.

Dat zijn er 3, maar wel drie waar ik dag en nacht bij kan aankloppen en waar ik héél veel van hou :)

Oh, en gelukkig een geweldig band met mijn ouders/zusje en leuk contact met een mama hier in de buurt.

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Had 3 hele goede vriendinnen. Nu nog 2, de andere is nog wel een vriendin maar geen beste meer. Ik weet dat je elke kaar niet elke dag hoeft te spreken of hoeft te zien. Maar spreek en zie haar nu zo weinig dat ik haar geen beste vriendin meer kan noemen met wie ik mijn probs en of leuke dingen deel.

Gelukkig heb ik 2 lieve dinnies waar ik dat wel mee kan.

Share This Page