hoi meiden, sinds een paar jaar krijg ik al maandelijks injecties van vitamine b12 die extreem veel te laag was, begin dit jaar was mijn vitamine D 35?? geloof ik. (niet dat ik weet wat dat betekend) maar het was wel te laag.. mijn b12 was teveel (maarja had bloed laten prikken in de middag terwijl ik die ochtend een b12 spuit in mijn achterste kreeg) dus wat de b12 waarde nou echt is weet ik niet.. vast wel beter dan 2 jaar terug! nu werd ik zwanger 13 maart en heb ik 2 dagen geleden een miskraam gehad met 8+1.. (vruchtje was maar paar millimeter) zou het dan daardoor komen? ik heb vitamine D pillen (zo'n geel doosje) maar is dat dan niet genoeg? nu waren ze op en zit ik al ruim een maand zonder, vergeet ze steeds te halen.. was zo druk bezig rondom mijn zwangerschap... maar nu begin ik mij een beetje schuldig te voelen, ligt het dan daaraan? had het dan wel goed mogen gaan als ik ze bleef slikken? misschien toch maar even die pillen weer gaan halen... ik loop toch echt veel buiten, zomers zit ik vaak met een BBQ in het park. hoe komt het dan dat ik vitamine D tekort heb? zou ik eerst een tijdje die pillen moeten slikken voor ik weer zwanger word? straks gebeurt het ons weer! maar we hebben zo weinig geduld om langer te wachten en een miskraam is nou niet bepaald iets wat ik mee had willen maken, laat staan nog een keer... dit is iets wat ik niemand gun om mee te maken...
Nee dat kan daar niet aan liggen. Ik zit in hetzelfde schuitje alleen ik krijg vitamine d shots. Heb het aan de huisarts gevraagd of dat schadelijk kon zijn voor de zwangerschap en dat kan alleen een overdosis vitamine a maar een tekort niet.. Althans dat werd bij mij gezegd.
die shots moet je 1x/maand innemen toch? is dat beter? ik nam juist die pillen omdat ik toch elke ochtend vitamine nam, en ik denk een maandelijkse inname vergeet ik snel...
Je moet de shots elke maand ophalen bij de apotheek, je kan hier aangeven dat je dan een reminder wilt. Ik heb een vriend die dan zegt 'het is weer de eerste van de maand' Bij mij werken ook de shots niet, mijn lichaam maakt het niet meer aan maar neemt het ook niet meer op, dus ze gaan nu wat anders zoeken wat wel zou moeten gaan werken. Voor de zekerheid zou ik gewoon even de HA bellen om het na te vragen. Ik lees nu namelijk ergens op internet dat het wel kan leiden tot.... Komt omdat vitamine d de opname van calcium bevordert, en die is weer essentieel voor de groei van een foetus... Ik zou het toch maar even navragen, ga ik volgende week dan ook nog even doen...
ja ik dacht ik ga gewoon opzoeken wat vitamine D tekort kan doen met een zwangerschap, daarna ook dit topic geopend... ik weet nog niet of vitamine D bij mij wel opgenomen word, vitamine b12 word in ieder geval niet via mijn maag meer opgenomen (maagonderzoek voor gehad)... ik ben echt een vleeseter dus het verbaasde me wel! hopelijk word vitamine D wel gewoon opgenomen. wel naar dat die shots niet veel effect hebben bij jou, hopelijk word er snel een oplossing voor gevonden!
Sterkte meid! Heb geen idee of het daardoor kan komen. Mag ik vragen waarom jullie die shots nemen? Zit daar meer in dan in een gewone vitaminepil? Ik neem multi zwanger tabletten van de DA. Daar zitten alle vitaminen in die je als zwangere nodig hebt. (bijvoorbeeld ook 200% adh vitamine D en foliumzuur etc.) En de vitaminen die je niet mag hebben zitten er niet in. Bij mijn eerste zwangerschap is het vruchtje met 8,5 weken gestopt met groeien. Had toen nog niet veel verstand van zwangerschap en slikte dus helemaal geen vitaminen (ook geen foliumzuur). Weet niet of dat er iets mee te maken had. Vraag ik me soms nog wel eens af.
Ik krijg de injecties omdat mijn lichaam het dus ook niet meer zelfstandigopneemt en het zo direct in de spieren komt waar het ook opgeslagen wordt. Vitamine d shots zijn 100.000x de toegestane hoeveelheid en is dus echt even een boost om het niveau omhoog te halen
Ik had vorig jaar een vitamine d tekort van 24 en heb een tijd vitamine d 1000IU/25 mcg geslikt. De huisarts zei er wel bij dat ik moest stoppen hiermee als ik zwanger wilde worden of zwanger was....Ik heb toen eigenlijk niet doorgevraagd waarom, maar ben nu wel benieuwd... In andere bronnen zie ik wel dat vitamine d 200IU/10mcg wel wordt aangeraden voor zwangere vrouwen. Misschien heeft het iets met de dosering te maken?
ik denk dat laatste ja. de dosering. maar had jij die van divisun? want ik heb even het doosje niet of het wel of niet mag tijdens de zwangerschap
Ja ik heb Divisun gehad via de huisarts en heb ook die van Orthica gebruikt Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Divisun Er staat hier dat tot 10 mcg/400IE veilig gebruikt kan worden als je zwanger bent
Ik heb ook b12 en d tekort! Denk dat die twee iets met elkaar te maken hebben ofzo... Ik ben elke dag een paar uur buiten, dus d is raar. Maar mss heb j b12 nodig om d op te kunnen nemen ofzo. T is iig wel irritant!
Jullie je niet schuldig voelen hoor. Ik geloof er niet zo in dat wanneer je iets te kort heb je een MK krijgt. Ik zelf heb HG gehad bleef overgeven en hield niks meer binnen en in augustus bevallen. Sterkte met het verlies
dankje voor de reacties dus eigenlijk als je zwanger bent of vanaf de eisprong maar alleen de zwangerschapsvitamines slikken, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. van andere meiden die ik ken die b12 tekort hebben hebben ook D te kort, mijn moeder en zus ook.. en we zijn allemaal toch echt vaak buiten... denk dat die 2 vitaminen een verband hebben inderdaad. weet weliswaar niet hoe en waarom maar wel toevallig dat die 2 bijna altijd samen vallen,
Ik heb in totaal 9 miskramen gehad in bijna 1 1/2 jr voordat ik zwanger bleef. Inmiddels is mijn kleine nu alweer 10mnd. Bij mij bleek het bij het innestelen telkens mis te gaan. Er is toen bij mij op eigen kosten een immunologisch onderzoek gedaan Dusseldorf (MMM)en daar kwam uit dat ik een te kort had van Vit D en omega vetzuren. Ik moest een zeer hoge dosis slikken ( 2000IU) en in totaal 500 van de omega. Ik heb dit 6 weken geslikt en werd toen spontaan zwanger. Wij zijn er van overtuigd dat het ons heeft geholpen om zwanger te blijven op dat moment