Vitamine d tekort welke klachten had jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Heb weer een vitamine d tekort dit keer 64,misschien niet heel laag maar te laag voor mij.

    Krijg nu voor 4 weken ampulles.

    Klachten botpijn vooral tussen borsten/borstbeen
    Angstklachten
    Vermoeidheid.
    Duizelig

    Wat waren jullie klachten?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier was het 31. Ik had hartkloppingen, spierpijn en lage spierspanning.
     
  3. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Hartkloppingen ook trouwens!
     
  4. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #4 Strandbal, 6 sep 2018
    Laatst bewerkt: 6 sep 2018
    Ik heb/had ook vit D tekort. Ik ben heel moe, altijd. Ook lichamelijk ben ik moe en heb ook pijn in mijn lichaam. Ik heb eigenlijk nergens energie voor, alles gaat met pijn en moeite.
    Ik had 3-4 maanden geleden capsules gekregen voor 2 maanden. Ik leek me wel beter te voelen daardoor. Wat opgewekter en wat meer energie.
    Maar nu voel ik me weer een vaatdoek.
    Dus wanneer ik vrij ben ga ik weer bellen met de huisarts.
    Ik heb de afgelopen tijd alleen maar zonlicht gezien, maar ik denk dat mijn lichaam het niet goed opneemt oid.

    Ik heb dit pas sinds de zwangerschap van mijn dochter. Eerst dacht ik dat het kwam door drukte met 2 kleine kinderen. Maar dat het nooit verbeterd vond ik wel raar worden.
     
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Vermoeidheid en spierpijn en kramp in benen. Ik slik (voor nu nog) 4 tabletjes per dag. Bij ons in de fam is er een ‘erfelijk’ tekort bij de meeste vrouwen. Dus de huisarts kwam hier snel achter en ik kreeg snel deze pilletjes. (Die vergelijkbaar zijn met de gewone vit d pilletjes die je bij het KV kunt kopen)
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Vermoeidheid
    Winterdip
    Pijn borstbeen
     
  7. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Bij mij was mn vit D 30. Gelinkt aan vit B12 tekort, met allerlei klachten.
    Mn vit D tekort is tegelijk aangepakt met mn B12. Daar heb ik injecties voor gekregen. Vit D is toen ook gelijk gestegen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Bij hoeveel tekort?
     
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Mijn laagste is 21 en die van mijn vrouw (die voornamelijk pijn bij haar borstbeen had) was 23.
     
  10. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd een laag vit d, het schommelt tussen de16 en 38 met dagelijks calci chew en 1 keer per 4 weken een 25.000 eenheden pipetje,

    Klachten zijn vooral moeheid, last van de spieren, flauw gevoel, duizelingen en ook haar uitval heb ik erg last van gehad,


    Wel als kant tekening dat ik een aantal chronische ziekten heb waarbij ik vit d niet goed aan kan maken ondanks medicatie, hier hoort het dus eigenlijk echt een beetje bij de symptomen van mijn ziekte
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    *Dagelijks hoofdpijn
    *Duizeligheid, werd vaak midden in de nacht heel duizelig wakker
    *Vermoeidheid
     
  13. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Ik had begin dit jaar een vitamine d van 16. Mijn klachten waren vooral enorme vermoeidheid, haaruitval en pijnlijke benen.
    Heb toen van de internist voor 3 maanden ampullen gekregen die ik iedere 2 weken moest slikken. Daarna moest ik overstappen op vitamine d tabletjes van 800 eenheden. Tot nu toe heeft het voor mij weinig geholpen. De vermoeidheid is er niet minder door geworden.

    Binnenkort maar eens laten checken, aangezien de internist het niet nodig vond dat ik terugkwam. Geen enkele controle gehad dus. Maar goed, hoop dat het wel wat gestegen is en dat het ooit beter gaat
     
  14. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Laagst was 21.
    Last van moeheid, neerslachtig en angstig.
    Zere spieren bij het fietsen, slecht uithoudingsvermogen.
    Last van tandvlees.
    Pijnlijkere menstruaties en meer darmklachten dan normaal (heb PDS) .
     
  15. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Laagste gemeten van 24:
    Vermoeidheid; totaal geen energie
    Pijnlijke spieren
    Duizelig
     
  16. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Bij een waarde van 48 voelde ik me waardeloos. Buiten erg moe en prikkelbaar, heel veel pijn in mijn billen/zitbotjes met uitstraling naar mijn benen. Van staan naar zitten was een martelgang, van zitten naar staan nog erger. En dan moest ik nog die eerste stap zetten, echt zoooo'n pijn... Volgens HA kon dit niet door vit d tekort komen en wilde me 400iu per dag voorschrijven. Ben door me in te lezen op eigen houtje 4000iu per dag bij gaan slikken. Klachten werden al heeeeel snel minder, met een half jaar weer laten prikken. Zat toen op 89. Ben daarna 2000iu als onderhoud gaan slikken. Soms komt de klad erin omdat ik nieuwe vergeet te bestellen en dan sluipen die spierklachten er langzaam weer in..

    Ik slik er overigens ook magnesium citraat bij. Vit d gebruikt magnesium om opgenomen te kunnen worden en vice versa. Magnesium tekort komt ook erg veel voor en geeft ook behoorlijk wat klachten.. Slik je het 1,put je het ander uit en blijf je klachten houden. Voor je gevoel werkt de D dan niet, terwijl je dan een magnesium tekort aan het opbouwen bent. Dus liefst samen slikken...
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    tandvlees en darmen heb ik ook
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik zat ergens begin 20 nu halverwege 30 ongeveer. Nu ik dit zo lees kan ik een hoop plaatsen...
     
  19. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Voor de dames die 400 iu slikken...dit is echt niks. Hier raad de arts zelfs een dagelijkse hoeveelheid van minimaal 800iu per dag aan voor de kinderen.
     
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Een keer op laten prikken en ik zat toen op 25. Veel te laag.

    Ik was echt heel erg moe, veel haaruitval en vaak duizelig. 1 uur nadat ik was opgestaan wilde ik eigenlijk het liefste weer terug naar bed. Ik heb mij nog nooit in mijn leven zo vermoeid en futloos gevoeld als toen. Ik slik nu al een paar maanden ampullen van 24000 IE per week en het gaat wat beter. Ik ben evengoed nog steeds moe maar lang niet zo moe als toen ik begon. Ik merk het ook direct als ik 3 weken geen ampul heb ingenomen.. Ik ben dan direct weer moe en futloos.
     

Deel Deze Pagina