Oogmigraine

Discussie in 'De lounge' gestart door HooyoShimbir, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Zijn er meer mensen met oogmigraine zonder hoofdpijn erna?

Ik ben al jaren bekend met migraine, vaak een aura (niet altijd) en daarna enorme hoofdpijn eenzijdig. Gebruik daarvoor pcm/diclo of sumatriptan.
    Sinds een paar weken heb ik ong 5 dagen per week oogmigraine, altijd in mijn rechter oog. Dat is ook de kant waar de hp bij migraine altijd zit. Vaak savonds en duurt dan zo 15-30 min...

Bestaat er voor oogmigraine ook medicatie? Ik twijfel hiervoor naar de ha te gaan.
    Hoofdpijn heb ik laatste tijd ook wel veel maar niet zo erg als bij een migraine aanval.

2. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik heb het ook. Alleen lichtflitsen alsof je door zo'n stroboscoop kijkt en een deel van mijn gezichtsveld wordt zwart. Lezen lukt dan niet. Bij mij helpt het als ik een advil 400 inneem. Meestal geen hoofdpijn. Soms dof en duf gevoel in mijn hoofd achteraf

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ken het, meestal komt er bonkende hoofdpijn achter mijn ogen achteraan, maar soms blijft het bij de flitsen en friemeltjes en heel af en toe ook tintelende handen en gezicht en niet kunnen praten. Zonder hoofdpijn.

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja pffff ik ken het. Weet niet of daar medicijnen voor zijn.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Je hebt nu dus een aura zonder hoofdpijn er na? Even voor de duidelijkheid hoor ;). Dus je wil medicatie tegen de aura?
    Toen ik vaak last van aura's had zat ik tegen een burn out aan. Ben je heel gespannen of neem je teveel hooi op je vork? Heb je een trillend ooglid?
    Ik heb toen amytriptilline gekregen, maar had toen ook heel vaak hoofdpijn. Dat hielp bij mij goed tegen alles wat met die hoofdpijn ellende te maken had, maar is niet zomaar iets om even in te nemen.
    Misschien moet je meer ontspannen. Of kijk je veel op een beeldscherm?

6. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb ook wel eens alleen de aura en niet de hoofdpijn. Gebruik dan eigenlijk hetzelfde als bij de normale migraine, ibuprofen en rust.

Maar misschien dat er soms dezelfde medicijnen worden voorgeschreven als bij normale migraine?

Ik mag ze helaas niet gebruiken omdat ik een te lage bloeddruk heb. :cry:

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja ik heb de laatste weken in 1 oog een terugkomend aura zonder daarna enorme migraine hp te krijgen. Dat noem je dan dus oogmigraine..
    migraine met aura en hoofdpijn ben ik ook al jaren mee bekend.
    Dit is iets “nieuws”

Ik wil niet persee medicatie tegen de aura’s. Ik ben wel benieuwd of dat er is en of t dus nut heeft even langs de ha te gaan. Elke avond auras vind ik best vervelend worden.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helaas herkenbaar en toevallig had ik het vanmorgen ook weer. Ik neem wel altijd een Brufen met 2 x PCM omdat ik daarna wel een zwaar hoofd heb en dit haalt dat gevoel enigszins weg.
    Ik heb het de afgelopen maand erg veel gehad, ik heb een aantal weken met een ontstoken kies gelopen en dat was een echte trigger. Nu is dat over maar spelen er even wat andere dingen en hoppa direct weer een aura van zeker een half uur, zo vervelend, ik vind het echt een naar iets en vooral omdat je een heel deel van je gezichtsveld kwijtraakt.

9. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    924
    341
    63
    Vrouw
    Oh wat vervelend!
    Hier alleen bekend met migraine met een aura. Sinds kort ook pas. Wat is dat naar zeg, een aura. Ik heb sumatriptan, maar dat neem ik inderdaad pas als dat aura er is of dat ik niet meer uit mn woorden kom.

Mag ik een vraag stellen aan de dames die ook sumatriptan gebruiken?
    Hebben jullie dan ook alsnog een hele vervelende hoofdpijn. Bij mij lijkt de hoofdpijn minder heftig maar wel eens zo lang te duren en ik ben eigenlijk nog steeds geen zak waard zeg maar. (Maw klopt het dat dit is wat het middel doet?)

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heb ik ook, ik gebruik dus sumatriptan icm diclofenac.

11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Je hoeft me helaas niet uit te leggen wat oogmigraine is. Ik zou eerst mijn ogen rust geven en mocht dat niet helpen dan naar een huisarts gaan.

12. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    924
    341
    63
    Vrouw
    Oké, ik kan dat de huisarts wel voorleggen als het zo blijft.

Ts sorry voor het offtopic gaan!

13. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Van sumatriptan trekt bij mij de hoofdpijn wel weg maar krijg dan wel nekkramp, opvliegers, rare hartslag, moe... t is echt rot spul. Maar van de hp ben ok dan wel af en dat blijft voor mij nog altijd erger dan de bijwerkingen.

Deel Deze Pagina