Geperforeerde trommelvliezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben in 2006 naar de KNO arts gestuurd door mn HA omdat ik geperforeerde trommelvliezen had.
    Heb toen een gehoortest moeten doen om te kijken of mijn gehoor daar van beschadigd was.
    En dit was ook het geval.
    Maar omdat dit normaal gesproken vanzelf heelt werd er niks aan gedaan.

Mijn gehoor is er nooit verder op achter uit gegaan tot een week of 4 terug.
    Links hoor ik bijna niks meer vooral de hoge tonen niet en de lage ook bijna niet.
    Dus vandaag weer bij de HA geweest en ik heb nog steeds geperforeerde trommelvliezen en ik maak links geen oorsmeer aan.
    Nu ben ik dus weer door verwezen naar de KNO arts en de HA vertelde me dat als mijn gehoor hier indd dusdanig van beschadigd is ik hier aan geopereerd moet worden.

Maar ik vroeg me af wat ze dan gaan doen en hoe ze dat gat kunnen dichten?
    Dus misschien is er iemand die dit ook heeft gehad en me kan vertellen hoe dat in zijn werk gaat?

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    mijn man heeft het aan 1 oor. een gat door een ontsteking die te lang is blijven zitten. heeft ook minder gehoor.

bij hem zijn er 2 opties, een klein ballonetje om de buis v eustachius te openen (zit altijd dicht bij hem) of een soort mini facelift dat hij omhoog gerekt wordt en geopend wordt. er is niet gesproken over het gat te dichten

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh jeetje.. Ja ik weet niet precies wat er dicht zit of wat niet dat kon de HA niet zien.

Ik weet dat mn gehoortest toen zei dat ik links nog maar 60% hoorde en rechts 85% maar nu hoor ik links alleen de lage tonen nog redelijk maar de hoge dus helemaal niet.

Als ik op mn rechter oor lig hoor ik mn wekker niet eens meer af gaan :(

Maar als ik het goed begrijp heeft het er dus meer mee te maken of het alleen aan het trommelvlies ligt of nog andere oorzaken heeft.

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    ja precies! bij hem zit de buis v eustachius dicht. daardoor krijgt hij steeds oorontstekingen. dan gaat het gat in zijn trommelvlies weer open steeds. terwijl het dan net weer dicht gegaan is door genezing.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahhh oke ja ik heb dus geen ontstekingen gehad sinds mn 12e ofzo.

Maar op mn 13e voor het laatst buisjes gehad en dat is fout gegaan en daar heb ik dus die perforatie aan overgehouden.
    Toen de buisjes er uit vielen heb ik dus altijd die gaatjes gehad ( al best lang dus ) En die gaan dus niet meer vanzelf dicht.
    Op zich nooit echt last van gehad maar nu dus wel en het is echt vervelend om "doof" te zijn aan 1 oor haha

Deel Deze Pagina