was he, tis al verdubbeld ik ga vlot omhoog, ik slikte eerst 2000iu per dag, komt wel goed, zorg goed voor me zelf hoor, heb der zelfs ruzie om gehad met de huisarts (vit b12 dan) dat spuit ik ook 2 keer per week plus een zwaar vitiame B complex daar.
Ach ja, huisartsen snappen niks van vitamines! Als jouw waarde nu dus ongeveer 48 is, moet ie nog een keer verdubbelen en dat gaat met 2000IU heel wat sneller.
ja maar heb nu capsules en helaas ik zit in de wsnp dus al die pillen vallen al zwaar, mijn kind wil ook eten, en een drankje wil die koekebakker niet voorschrijfen, dus die 1600 iu is nu even wat kan, tis niet anders, moet roeien met wat ik kan, de waarde was 4 weken terug 47 en over 4 weken ga ik weer prikken, dan zien hoe het gaat,
Dan moet je juist aan de vloeibare vitamine D gaan, die is gratiessss Wordt door de verzekering vergoed
Mmm, balen dat die koekebakker jou niet even een drankje voorschrijft! Die Devaron (400IU) wordt trouwens ook vergoed hoor! Je hebt softgels (1000 IU) van Vitaminstore die zijn 250 stuks voor 25,- of de softgels (1000IU) van Solgar 100 stuks voor 14,25.
Dag allemaal, ik lees hier vanalles over vitamine D tekort. Nu is het zo dat mijn vitamine D waarde 24 is. Te laag dus. En volgens de verloskundige moet ik davitamon vitamine D slikken en dan de dubbele dosis. Is dat een goede dosis? Ik heb er zelf namelijk heel weinig verstand van. Het enige wat ik merk is dat ik dood- en doodmoe ben en daar zou ik graag wat verandering in zien En tot nu toe merk ik daar niets van.
Iemand ook een respons voor mij, hij stond net als laatste berichtje op de orige pagina dus dacht even quoten
Hoe staan de IE in verhouding tot de mcg? Want het voedingscentrum adviseert 10 mcg.... en jullie praten over 400 IE.
ik moest die deveron gewoon betalen ergens rond de 6euro, enmet 5 per dag was ik erzo door, heb nu een doos met120 stuks voor13euro geloof ik, doe er 2 maand mee, naast alle andere medicijnen die ikdeels zelf moet betalen is dit echt de max, maar het gaat omhoog dan maariets langzamer. ondergrens iemand vroeg dat, dat is inderdaad 50, dan doet een huisarts zeker niets meer, maaaaaaaaar volgens mijn internist (goddank een goede) moet je minimaal 80 hebben liefst 1000, die schreef me dus de deveron voor, maar die zijn in verhouding duurder als wat ik nu neem, dus even gezocht 250 mcg is gelijk aan 10.000 IE dus reken maar uit. Vit D & de Gezonde Maat
Dubbele dosis is denk ik 20 mcg (800IU). Dat is voor een waarde van 24 veel en veel te laag! Je zou echt beter op of boven de 2000IU kunnen gaan zitten. Beter is nog het drankje, dat je eigenlijk hoort te krijgen bij waardes >30!!! Geen wonder dat je je hondsberoerd bent!
400IU is 10mcg (International Units omdat niet ieder land in microgrammen rekent, da's met vitamine E bijv. ook zo). 800IU is dus 20mcg enzovoort. Staat op de potjes dus ook in IU.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien geen een tip die allang gegeven is Vitamine D van solgar werkt als de beste! Ik had een vit D gehalte die lager was dan die van jou, een aantal weken 6 druppels vit D van solgar genomen en weer laten prikken en toen was hij bijzonder goed volgens de dokter die verbaasd leek! (hoeveel 'bijzonder goed' is moet ik je verschuldigd blijven . Was zo blij dat ik dat vergeten was te vragen) Kost wel een duit, 18,- Het is overigens erg sterk dus voor kinderen kan je het wel gebruiken maar maar 2 druppels geven. (tip van mijn natuurarts)
Fijn om alle tips te lezen. Ga morgen maar t dubbele slikken en eens even de ha bellen voor duidelijkheid!
Bedankt voor je reactie! Ik krijg nu inderdaad 20 mcg binnen. Ik ga maar eens naar de huisarts. Hopelijk kan hij dat drankje voorschrijven. Zou fijn zijn. Nogmaals hartelijk dank, want ik heb er zelf totaal geen verstand van!
Mijn vit D waarde was 23 vorige maand Nu een vit D drankje waarin 50.000 eenheden zitten per keer (elke week 1ml innemen waarin dus 50.000 eenheden zitten) 1 pilletje devaron bevat maar 400 eenheden 1x een spuitje vitD drank bevat dus meer dan 100 devaron pilletjes Hier na 4x innemen (in 4 weken tijd) van 23 naar een waarde van 100 gegaan Met 1 pilletje devaron duurt het maaaanden Als je geen drankje krijgt, gewoon 5 devaron pilletjes per dag slikken, dat is 2000 eenheden per dag (14.000 eenheden per week dus) en is compleet veilig bevonden door de gezondheidsraad
In Amerika slikken zwangere vrouwen ZONDER vitD tekort zelfs 2000 -4000 eenheden per dag, en is compleet veilig, Google maar eens, zijn veel studies naar gedaan. Optimal levels of vitamin D during pregnancy | Vitamin D Council Blog Ik slikte tijdens de laatste maand van m'n zwangerschap ook zo'n 2000 eenheden omdat mijn vitD maar 23 was. Als jou vitD 23 is is die van je kindje nog lager vertelde ze me op het vitB12 forum (onderdeel vitD) en niet goed voor je kindje Bij de 1e had ik ook een groot tekort en onze zoo heeft nu zelf een chronisch tekort en slikt dagelijks standaard een mega dosis voorgeschreven door de kinderarts. Zijn lichaam was ook aan het vergroeien (engelse ziekte) en zijn waardes in het bloed zeer slecht door ernstig D tekort (alkalische fosfatase)
Vitamin D Council recommended amounts Based on the body's indicated daily vitamin D usage, Vitamin D Council recommends the following amounts of supplemental vitamin D3 per day in the absence of proper sun exposure. Due to the variable response discussed above, these are only estimated amounts. Healthy children under the age of 1 years 1,000 IU. Healthy children over the age of 1 years 1,000 IU per every 25 lbs of body weight. Healthy adults and adolescents at least 5,000 IU. Pregnant and lactating mothers - at least 6,000 IU. Ik neem dus die 5.000IU.