vitamine D tekort

Discussion in 'De lounge' started by AnneThamar, Feb 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik had ook een vitamine D tekort. Ik heb toen een stootkuur gekregen en dat was inderdaad dat drankje met een hoge dosis. Nu heb ik pas geleden bloed laten prikken en de waarde was nu echt goed.

Ik ben toen vitamine d pillen gaan slikken en wel deze Sunwell Vitamine D Tabletten 120ST | voordelig online kopen | De Online Drogist

Hoeveel eenheden zitten daarin en is dat voldoende om op peil te houden?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's de standaard 400IU en dat is te weinig.
    Als je een ernstig tekort hebt gehad, zou ik 2000IU nemen.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
  4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Oké, bedankt voor je reactie.

Zou ik dan die van dobbel kunnen nemen? Staat onder jouw reactie. En dan meerdere pillen op een dag? Ik dacht dat het niet mocht, omdat op dit doosje van de pillen die ik nu heb zag staan dat de dagelijkse hoeveelheid niet mag worden overschreden.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
  6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb ze in de winkel niet hoger kunnen vinden, online bestellen is voor mij geen optie,
    dus vandaar 2 per dag, ik vond 3 weer net teveel,

trouwens heb ik niet gelezen wat de voorgeschreven hoeveelheid is,
    ik heb met de internist overlegt hoeveel ik ong per dat moest nemen, dat was mooi rond de 2000, ik heb toen deze voorgesteld en was opzich ook goed, hij schreef me toch deveron voor, maar dit bevalt me beter,
    overgens heb ik online op bv het vitamine D forum en vit B12forum ook advies gevraagt enoveral zeggen ze eigelijk dit minimaal 1600 ie.

7. zogelukkig

Zeker wel!

Die ik eerder noemde van 1000IU van Vitaminhealth lijkt mij een zeer voordelige keuze!
    250 stuks voor 25 euro.

Je hebt ook doseringen van 2000IU en zelfs 5000IU.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@zogelukkig: ik neem nu nog 1x per 3/4 weken een spuitje vitD 50.000 eenheden, ook al is het bij mij nu op pijl, als ik nu zou stoppen of veel minder zou slikken kelder ik weer direct terug, dat is vaak de fout van velen.. Men denkt dat het op peil is en stopt, dan heb je binnen no time weer een tekort als je daar gevoelig voor bent

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal

helaas niet in de winkel heb toen gevraagt wat ze als hoogste dosering hadden, 250 voor 25 of 120 vor 11.70 (online) is qua prijs vergelijk baar, als dezen opzijn zal ik eensbijeenandere winkelkijken,albevallen dieik nu heb prima, zijn dat ook capsules dan, heb je een link met het potje hoe het eruit ziet,

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    in mijn verpakking zitten toch echt 120 tabletten hoor, die 36 die je ziet is hun voorraad verpakkingen wel goed kijken;)

11. SeaShell

Je kunt ook vitD voor kids van kruidvat eigen merk kopen. Iets van €2,30 per pot en dan meerdere per dag slikken

12. SeaShell

Ja, ik keek bij "voorraad" daar stond 36 stuks :)

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kan inderdaad maar doe ik niet, ik slik al zoveeel pillen te veel,

stel er zitten er 80 in en ik zou er 5 moeten per dag, keer 7 is is 35 keer 2 is 70, dan heb ik 2 potjes per maand nodig, keer 4 dan kom ik op bijna hetzelde uit,

nee als ik verander, dan alleen naar hogere dosering zodat ik nog minder hoef te slikken,

14. zogelukkig

Dobbel: hogere doseringen zijn zeer zeker wel in een winkel te koop.
    Ga maar eens naar een Vitaminstore. Krijg je ook fikse kortingen (bijv. met punten sparen via gratis pasje, als je sport, via je verzekering etc.).

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er veel aan :)

Mijn vitamine d was voor de stootkuur dacht ik 21. Nu weer op een goed niveau. Dus ik ga toch maar een hogere dosis in tabletvorm nemen, aangezien ik me niet weer zo beroerd wil voelen als toen. Ik heb zo lang met klachten gelopen dat ik er radeloos van werd.

Tijdens mijn zwangerschap zal de waarde vast ook niet goed zijn geweest. Kan dat ervoor hebben gezorgd dat ik me zo slecht voelde destijds? Ik ben praktisch de hele zwangerschap misselijk geweest (sliep nauwelijks) en verschrikkelijk moe en gewoon niet zo lekker.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    vitamine store dat hebben we hier niet, athans niet dat ik ooit gezien heb,

17. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Waarde van 35, pillen van 800 i.e.

18. SeaShell

Dan zit je over een half jaar denk ik pas op een "gezonde" waarde
    2000IE per dag is volledig veilig volgens de gezondheidsraad en zou met zo'n lage waarde dus ook meer slikken dan 800, vooral nu in de winter

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hier ook, zojuist waarde gehoord. 33. Hmm.
    Vorig jaar rond deze tijd was t ook al laag (40), maar einde zomer was het weer bijna 60 (wat kennelijk dus eigenlijk ook al aan de lage kant is).

Op aanraden van mijn dietist vit D laten prikken, ze dacht dat t te laag zou zijn, dat klopte ;)
    Als ik goed slaap, ben ik niet zo moe, maar ik slaap de laatste tijd weer erg slecht. 's Nachts wakker worden en dan niet meer kunnen inslapen, grr zo irritant. Hopen dat dit gaat werken dan en dat die pillen goed gaan..

Volgens de dietiste heeft vit D ook veel invloed op de weerstand van je organen. Ik merk dat mijn buikklachten in de winter erger waren, vorig jaar, maar dit jaar dus weer. Oftewel, dan verdraag ik minder voeding. Wie weet dat dit ook een rol speelt, zou mooi zijn.

20. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    waarde was 38. 2x een pilletje van 400 Devaron.
    Pijn in de benen, moe, huilerig en ontzettende pijn op m'n borstbeen. (ik ben zangeres en die voel ik nogal snel)

Mijn magnesium was ook erg laag. Ik weet de waarde niet meer- maar het schijnt vaak samen te gaan. Ik had veel last van kramp. D en Magnesium schijnen elkaar te versterken.
    Ook daarvoor supplementen genomen en dat ging snel weer beter.

D heb ik een half jaar geslikt, en zodra de zomer voorbij is moet ik er altijd weer mee beginnen zeg maar. Ik houd het nu zelf bij door te controleren of mijn borstbeen zeer doet .Als ik daar met twee vingers op duw en het steekt- dan is het foute boel.
    Ik krijg Devaron niet vergoed (Zilveren kruis 2 ster)

Share This Page