Vitamine D tekort.

Discussie in 'De lounge' gestart door Gijsje, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik een vitamine D3 te kort heb.
    Volgens de huisarts was die gewoon op te lossen met vitaminepillen(Vertelde de assisitente).Ik heb er echter geen verstand van en zie ook staan dat je er teveel van kan nemen.
    Wie heeft dit ook en wat gebruik je er voor en hoeveel?Merk je ook dat je meer energie krijgt als het tekort is aangevuld?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had (heb?) ook een D tekort (geen idee welke D, heb er niks over gehoord :)), en ik kreeg een spuitje die ik in m'n mond moest leegspuiten..

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Eenmalig dat spuitje?

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik moest kijken hoe het daarna ging qua lichamelijke klachten, kon 'm elke drie maanden komen halen.. Maar heb 'm maar 1 keer genomen. :)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat is je waarde?

Onder de <30 krijg je vaak een drankje er je wekelijks moet pakken a 50.000 eenheden

Daarboven vaak gewoon vitD pilletjes (bijv kruidvat) en daar ongeveer 2000 eenheden per dag van slikken, en niet de standaard 400 die men dagelijks nodig heeft

Zon werkt ook, maar dan wel zonder zonnebrand anders neem je niks op

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je hem maar 1 keer neemt (50.000 eenheden) en daarna geen spuitjes of dagelijks hoeveelheid D via vitamine dan kun je voor 99,9 zeggen dat je nu weer een tekort hebt.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ga morgen even langs de huisarts voor een kopie van al mijn waardes,heb op vanalles geprikt maar deze noemde ze als tekort,weet niet de waarde er van,zal niet zo heel veel zijn want ze zei dat het op te lossen was met vit.pilletjes.

Ik heb een zonneallergie en verbrand heel erg snel dus smeer altijd met factor 50 en blijf zoveel mogelijk uit de zon.Vandaag en gister zit ik bijvoorbeeld veel binnen.

Deel Deze Pagina