Hallo, Al vaker heb ik na zitten te denken of ik hier wel of niet een topic over wilde openen. Maar nu overvalt het me net weer en besluit ik toch de stap te nemen. Ik zal proberen kort te zijn, ook al is dat best moeilijk Ik heb een zusje en een moeder die beiden kampen met psychische en psychiatrische problemen. Hierbij moet je denken aan depressies, persoonlijkheidstoornissen en nog wat dingen ( ik deel niet alles ivm privacy en openbaar forum). Ik spreek mijn moeder veel en ze deelt veel met me. Ik ben blij dat ze met iemand praat en dus niet alles op kropt. Ze heeft wel therapie (een soort traumaverwerkingstherapie), maar dit is nog maar een klein begin en ik zie haar soms nog steeds verder weg zakken. Soms gaat het ook even goed hoor, en daar probeer ik samen met haar van te genieten. Maar dat is maar zelden. Ik zie haar eigenlijk altijd verdrietig (en dan echt heel erg), boos, angstig, gestressed of ziekjes ( ze heeft ook nog fibromyalgie en artrose onderin de rug, waar ze al jaren veel last van heeft). Mijn zusje is bekend met een persoonlijkheidstoornis en woont begeleid. Nou kortom ik ben op zoek naar iemand die misschien ook zoiets mee maakt of mee gemaakt heeft en met mij ervaringen wil delen. Alvast bedankt voor het lezen.
Ik wil je veel sterkte wense, ik kan niet uit ervaring spreken (werk zelf wel in de psychiatrie), maar wil je zeggen dat ik het mooi vind dat je zo betrokken bent bij je moeder en zus, dat zie ik in mijn werk vaak anders!
Dankjewel Kirst78. Ik werk in gehandicapten zorg en heb daar ook met psychiatrische problematiek te maken en inderdaad, jammer genoeg is niet iedereen even betrokken bij hun familie.