Vitamine d tekort

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djoni, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren afspraak verloskundige gehad en uitslag van bloedonderzoek gekregen. Ik heb een vitamine d tekort. Niet heel erg zoals zij vertelde, moet 50 zijn en was 48.

Heb nu divisun 800ie gekregen en moet om de dag 3 tabletjes daarvan nemen. Iemand ervaring hiermee? En wat houd dat tekort eigenlijk in voor zowel mij als de kleine? En hoelang zou ik die tabletjes moeten nemen?

Ben nu 11+4, moet banner nog anders maken, gisteren ook termijnecho gehad en 2 dagen vooruit gezet.

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Hoihoi, ik had het ook. Bij mij 44 ipv 50. Was vreemd, van de verloskundige die me dit vertelde moest ik extra vitamine D naast de multivitamine van Davitamon gaan slikken. In multivitamine zit al 10 microgram terwijl je 5 per dag nodig hebt. Maar die gebruikte ik al even en dat hielp blijkbaar nog niet genoeg dus die van 20 microgram erbij gehaald. Na 4 weken weer op controle vroeg ik of het handig was om dat nog eens te prikken ter controle maar dat was te snel volgens die verloskundige. Nu had ik de laatste keer, weer 4 weken later, een andere verloskundige die het binnenkort wil laten prikken en me aanraadde om sowieso direct met die extra 20 microgram te stoppen omdat ik anders misschien wel teveel binnenkrijg.. Dat is niet schadelijk voor de baby maar je kunt er zelf juist weer moe en misselijk van worden vertelde ze.
    Vond het al met al erg vaag en ik raad je aan om jouw vragen even goed met de verloskundige door te spreken zodat je helder hebt hoe lang je nou eigenlijk door moet gaan en wanneer ze het opnieuw gaan prikken!

3. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb ook een tekort, had 37 en heb ook die Divisun 800. Ik moet nu dagelijks 5 tabletten slikken, om aan te vulllen.
    Ben pas net begonnen, heb duidelijk gevraagd maar kon geen kwaad voor de baby

4. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben het verder ook helemaal vergeten met de verloskundige verder door te spreken. 19de pas weer heen, kan denk ik wel tot dan wachten met mijn vragen denk ik?

Had ook al op internet gezocht maar er zijn zoveel verschillende verhalen hierover.

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk een standaard vit. D tekort. Via de huisarts kreeg ik toen een drankje van 50.000IE en moest om de 3-4 maanden prikken. Nu is er weer bloed geprikt maar moet de uitslag hier nog van krijgen.
    Pilletjes werkten niet meer bij mij omdat het tekort zo extreem was. Dus vandaar dat drankje.

Deel Deze Pagina