Huizenjacht

Discussion in 'De lounge' started by twinkle star, May 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De woningmarkt trekt weer aan. Om een leuk huis te kunnen kopen moet je er nu snel bij zijn is mijn ervaring. We zijn al een tijdje aan het kijken maar nu echt actief op zoek wat een spijt dat we dat niet een paar maanden eerder zo actief hebben gedaan. De prijzen schieten omhoog en huizen lijken als warme broodjes over de toonbank te gaan.

Wie is er nog meer opzoek naar een huis en heeft zin om ervaringen te delen?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier is het gelukkig niet zo hysterische. Wonen op de grens Drenthe/Overijssel.

In december hebben wij ons droomhuis bezichtigd en 2 maand geleden geboden. Hebben in december nog 4 andere woningen bezichtigd, die staan allemaal nog te koop.

Ook is hier nog prima om een mooi bedrag van een woning af te bieden, als je hoort hoe het er in de grote steden aan toe gaat.. Pff.

Ligt echt aan de omgeving waar je zoekt volgens mij

3. twinkle star

Ja dat denk ik ook. Als je huis er hier netjes uitziet is het binnen een paar dagen weg. Gaan maandag naar een woning kijken die al wel twee maanden te koop staat maar daar is ook wel het een en ander aan "mis". We willen wel even kijken omdat de ruimtes wel heel mooi zijn.
    En zaterdag ook naar een huis die van een gewone bezichtiging naar een soort openhuis gegaan is. Op ma en en woe een uurtje waar je je voor kan inschrijven. Maargoed dat huis is ook wel erg mooi dus dat wordt ook nog een soort lastig om daar met een eventueel bod te "winnen" van de rest. Hebben ons goed laten informeren en een bepaald bedrag afgesproken waar we niet overheen willen gaan. Krijgen we het dan niet, dan is het jammer. Huis kennen we al, vrienden wonen een straat verder en huis ziet er op de foto's super uit.

4. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    Nou, volgens mij is de gekte sinds vorig jaar begonnen. Toen werden steeds afgebeld daar de woning vòòr de geplande bezichtiging was verkocht.

Het is gewoon een gekkenhuis nu met de lage rente en dat je dit jaar nog 1% mag meerfinancieren..... en dat in Friesland. Sommige makelaars hebben ook als voorwaarden zoals woning binnen 3 mnd verkocht anders krijgt de verkoper zijn geld terug. Ze halen allemaal capriolen uit.

In de prijsklasse waarin wij zoeken gaat het hard. Wij willen het liefst op 1 salaris en dan mag de woning max 160.000 kosten. Al zoveel voor ons neus weggekaapt. Ik hoop dat het gaat lukken.... ook voor jou!

5. twinkle star

Mijn ervaring is dat het hier Pas net is. Drie maanden terug twee huizen bezichtigd waarvan we dachten gaaf maar..... we hadden toen echt nog de tijd om er overna te denken, deze huizen zijn nu pas net verkocht onder voorbehoud. De huizen die nu op funda komen zijn vrijwel direct weg.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    In Utrecht is het al zeker een jaar zo. Collega's die een huis willen kopen en geplande bezichtigen worden keer op keer afgebeld. En collega's die hun stadshuis met postzegeltuin voor enorme bedragen boven de vraagprijs binnen een week verkocht hebben. Echt gekkenhuis!!

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Mijn beste vriend lukt het maar niet om te gaan bezichtigen.
    Het appartement is elke keer verkocht voor hij de kans krijgt te gaan kijken.
    Heel vervelend.
    Dat is overigens in regio noord-holland

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Noord Holland is sowieso lastig om een betaalbaar huis te vinden. De oudste gaat misschien volgend jaar in Haarlem naar school en we wonen nu in Zeeland. Dus ik kijk nu hoe daar de huizenmarkt is. Pff, niet te betalen.
    Maar goed, ik kijk naar huurhuizen.

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Herkenbaar, ons huis is na 1 week verkocht. Wel nog onder voorbehoud, maar druk opzoek naar een nieuwe woning. We hadden ons droomhuis gevonden, bezichtiging gedaan en net voordat we een bod konden doen, werd het huis uit de verkoop gehaald... :eek: Balen natuurlijk, toen een andere woning gevonden, toen het op funda kwam meteen een afspraak gemaakt, werden we afgebeld want het was al verkocht. Daar konden we niet eens kijken.

En nu nog op zoek, alle woningen naar onze zin zijn al verkocht. Als een woning er netjes uit ziet, is die zo weg. De 'bouwvallen' blijven over helaas. Dus even geduld hebben. :rolleyes:

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Oja herkenbaar. Wij willen graag een jaren 30 woning. Mag een boven woning zijn maar wel 3 laags. In omgeving Leidschendam/Voorburg. Vorig jaar was er genoeg en nu helemaal niks!
    Als er wat is, is het zo verkocht. Zitten gelukkig niet op hete kolen maar blijft lastig.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Is het een idee dat hij zijn gegevens achter laat bij verschillende makelaars zodat ze hem kunnnen benaderen voordat een woning op funda komt?

12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Of een aankoopmakelaar?
    Toen wij vorig jaar ons huis kochten, stond het 1 dag op funda. We zijn 19.30 uur gaan kijken en 21.15 heb ik de makelaar gebeld dat we de (vaste) prijs wilden betalen en toen was het rond. De volgende dag vertelde hij dat als we tot die ochtend hadden gewacht we te laat waren geweest, er hadden rond 9.00 nog twee kopers gebeld.

13. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Herkenbaar! Je kijkt vandaag op Funda en morgen is het verkocht onder voorbehoud. Vreselijk! Wij willen ons huis te koop zetten, maar het aanbod is zo klein..

14. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Hier druk op zoek! Weinig wat ons echt past.
    Laatst een vrijstaande woning wat echt perfect was voor ons, stond al 11 jaar te koop, bezichtiging gedaan. Hadden een bod in gedachten, maar uiteraard net nu "onder bod" gekomen op Funda.

Vorige week nog een woning bekeken maar veel meer werk dan verwacht.
    Stond mooi in omschrijving "met garage", nou die is zo verrot deuren willen niet sluiten, wanden staan bovenaan 10cm opzij..
    Binnen moet alle elektra vervangen worden, vloer keuken verrot etc

Gister weer 2 bekeken, 1 was niets, ander gaan we een bod op uitbrengen.
    Alleen even in twijfel hoeveel, gezien plafonds vervangen moeten worden beneden en asbest van een vrij grote garage verwijderd moet worden.
    Verder nog wel wat dingejes maar dat houd je toch.

15. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Dit hebben wij ook, woning van vriendlief willen we komende maand te koop zetten, wij zetten dan in met een tussenwoning met redelijk nieuwe douche en keuken en toilet op 98.500, de goedkoopste in de wijk dan.
    Hebben nu een woning op het oog dus we gaan daar nu maar mee aan de slag, eventueel met koop onder voorbehoud verkoop eigen woning.

16. Msee

Msee Niet meer actief

Wij hebben ons huis 4 maanden geleden verkocht, koper wilt er pas over paar weken in dus heerlijk de tijd gehad om een leuk huis te vinden. Top huis gevonden en vorige week moest de financiering rond zijn. We hebben het voor zo'n goede prijs kunnen krijgen dat ik echt goed in spanning zat of die financiering niet ging uitlopen. T gaat zo snel met de huizen nu dat ik bang was dat ze een ander bod zouden hebben gehad waardoor ze uitstel niet zouden accepteren. Gelukkig gelukkig de ochtend na de eind datum was alles rond en volgende week de sleutel:D

17. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    Bij mij gaat het in 1 woord dramatisch.
    Over twee maanden moeten wij uit ons huis en we hebben niks ervoor terug nog... hoe dat komt? Pech pech en nog eens 5 keer pech.
    Eerst 4x gehad dat een huis vlak voor ons neus was verkocht, toen een bod uitgebracht op een huis dat uiteindelijk binnen een week met 15.000 boven de vraagprijs wegging, vervolgens tot twee keer toe een heeeeeel mooi bod uitgebracht op een huis waarvan de bewoners het maar niet wilden accepteren omdat ze meer meer meer willen, en als laatste zijn we de afgelopen twee weken keihard aan het lijntje gehouden door mensen die akkoord gingen met ons bod maar de voorwaarden nog moesten rondkrijgen.. en ineens werden we gisteren gebeld dat ze ineens een ander bod hadden en met die mensen verder gingen.
    Aangezien dat laatste huis zeer dichtbij ons droomhuis in de buurt komt, ben ik er behoorlijk van over de zeik dat het niet doorgaat terwijl je dus dacht dat de buit binnen was.
    Het ergste is nog dat wij de zoektocht gestaakt hebben, omdat wij dit huis wilden en dit niet eerlijk vonden tov de bewoners. En dan word je zelf zo keihard genaaid.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier schieten de prijzen ook echt omhoog. Belachelijk voor welke prijzen de huizen nu verkocht worden! Daarom hebben wij besloten om voor nieuwbouw te gaan. Ik betaal nu precies hetzelfde als dat ik voor bestaande bouw zou betalen alleen nu heb ik zelf al het meerwerk etc al naar wens gekozen! Echt een huis naar onze eigen wensen dus voor dezelfde prijs!! We zijn er heel blij mee. Er waren 17 huizen en meer dan 300 geïnteresseerden :eek:

19. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wat een nare situatie.. Zoveel pech! Ik hoop dat jullie snel een mooi huis vinden! Dit is precies waar ik bang voor ben en wat ons een beetje tegenhoudt ons huis te koop te zetten. Ze gaan hier ook als warme broodjes over de toonbank! Eigenlijk moet je nu eerst een huis kopen voordat je je eigen te koop zet, met alle risico's van dien.

20. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Welke regio's zitten jullie dan? Het gaat hier redelijk snel, maar niet zo snel.

Een andere woning die we wouden bezichtigen trouwens wel, waren direct zoveel aanvragen voor bezichtiging dat er een bezichtigingsstop is, dus verwacht daar ook wel snelle verkoop.

Verder vliegen de woningen onder de €100,000 hier als warme broodjes over de toonbank, daarom vriendlief zijn woning straks ook onder de €100.000.

Share This Page