Tabletten werken niet. Vitamine D is een in olie oplosbare vitamine. Je moet dus altijd capsules nemen als onderhoudsdosering. Ik had een aantal jaar terug ook een hele lage. Ik weet niet meer hoeveel ik toen had maar wel veel te laag. Na 1 maand 7000 ie per dag, daarna 2000 ie per dag, daarna 3 maanden stoppen, toen bloedprikken , had ik een waarde van over de 100.
Ik heb ook een vitamine d tekort. Na zo een lange periode elke keer moe en buitenadem dacht ik laat ik maar bloedprikken. Mijn waarde was 19,2 en heb nu ook de ampullen gekregen 100000. Ik heb gisteren de eerste gedronken en merk eigenlijk nog geen verschil. Waar ik wel van geschrokken ben. Ik kreeg in keer hele lange cyclussen wat ik voorheen nooit had. Heb 3 kindjes en heb nooit problemen gehad met mijn menstruatie. Omdat ik nu in een keer lange cyclussen had heb ik een echo gekregen van mijn eierstokken en baarmoeder. En daaruit bleek dat ik pco heb! Ik ben 34 en vroegere eerdere echo’s gehad van mijn eierstokken en baarmoeder en nooit deze diagnose gehad. Wat blijkt nu dus dat een zware te kort aan vitamine d invloed heeft op je gehele hormoonhuishouding en bij mij is dit pco geworden. Ben er wel van geschrokken
Jeetje wat heftig allemaal! Nu vraag ik mij af, hoe weten jullie allemaal zo goed de waarden? Laat je daar uit jezelf op prikken? Of word dit door de arts bepaald? En krijgen jullie hiervan de uitslag? Hier zegt de arts alles was goed bijvoorbeeld en zie ik nooit cijfers en getallen van bloedprikken
Mijn huisarts zegt ook altijd goed of niet goed. Toen in belde voor de uitslag zei de assistente alleen dat de vit D te laag was. Toen vroeg ik zelf wat de waarde precies was.
Dan vraag ik een uitdraai aan de arts. De arts neemt veel vitamines niet serieus die wel serieuze aandoeningen kunnen geven. Neem dus bv ts met een waarde van 12. Dat is gevaarlijk laag! Die haal je niet omhoog met 800iu per dag. Ik schrik er echt van dat een arts dit niet serieus neemt!
Ik vind het echt verschrikkelijk dat je niet eens meer op de artsen kan vertrouwen! Volgende keer zal ik dat ook eens doen!
Als er bij mij bloed geprikt is dan bel ik de assistente voor de uitslag en dan vraag ik meteen om een uitdraai van alle waardes. En als ik denk dat mn klachten weer terug zijn dan vraag ik of bepaalde dingen weer geprikt kunnen worden. Als de HA zegt dat de waardes goed zijn terwijl dat volgens de richtlijnen niet zo is dan ga ik zelf dokteren Hier een HA die 35 prima vondt. Dus zelf pillen besteld en hou het dan zelf maar in de gaten.
Hier een huisarts die een B12 waarde van 135 "prima" noemde. Veel te laag en ik had veel klachten. Vitamine D was ook veel te laag en ook daarbij was alles "prima" In NL houden ze veel lagere waardes aan dan in de rest van Europa. Ik haal altijd de uitdraai op.
Hier ook 37 is voldoende want 30 is de minimale waarde. Omdat ik diabetes heb en dus zo ie zo al slecht vitamine d opneem of vasthoud (een van die twee) is het belangrijk dat ik rond de 80 zit. Sinds dat het geval is heb ik geen moord neigingen meer naar mezelf toe en kan ik mijn kinderen veel beter handelen ... ik zie veel minder op tegen dingen zeg maar voorheen kon ik wel eens denken dagje tv is ook lekker!