vitamine D veel te laag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ukkepukkie, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Bij wie van jullie is/was de vitamine D ook veel te laag? En wat slik je extra voor de vitamine D? Toen ik rond de 12 weken liet bloedprikken was mijn vitamine D 33.4 en dit hoort rond de 60 of zelfs 80 ofzo te zijn (weet het niet meer precies) paar weken geleden opnieuw laten bloedprikken maar was nog niet genoeg gestegen.. Slik Compleet Mama van Davitamon bij en Vitamime D ook van Davitamon. Iemand nog tips??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had er nog nooit van gehoord dat dat ook te laag kon zijn eerlijk gezegd :)

Maar vitamine D maak je ook aan door lekker in het daglicht buiten te zijn (volle zon is niet nodig en ook niet echt aan te raden als je zwanger bent). Daarnaast zit er ook veel vitamine D in zuivelproducten, zoals bijv. boter voor op brood.

3. Ukkepukkie

Haha nee ik hield me er eerst ook niet zo mee bezig ;) maar ik ben erg veel buiten, en drink elke dag melk, smeer boter op mn brood.. Meer kan ik niet doen denk ik. Maar vitamine D is belangrijk voor de botten van je kleintje zei de vk. Dus wil er alles aan doen om zoveel mogelijk vitamine D binnen te krijgen

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb door mijn ziekte altijd een te laag vit. D

mijne is meestal rond de 8.....

dus echt veel te laag, als mijn vit D weer ronde de 50 zit mag ik weer wat minder vit D slikken,

ik krijg pure vit.D op recept, je zou er naar kunnen vragen,

een te laat vit D kan erg gevaarlijk zijn, zeker wanneer het zo laag is als mij.

ik zou dus vragen of de H.a. niet een receptje voor wil schrijven

enne... vit D is niet alleen belangijk voor je kindje hoor, net zo belangrijk voor jou, hoe lager de vitd gehalte, hoe groter de kans op botbreuken.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik kreeg al vit. D ivm de ziekte van crohn. Ik krijg ze op recept. 1 ml vloeistof oplossen in water. Eerst had ik kauwtabletten, deze werkte niet goed genoeg. Zou er dus ook even Nasr vragen of je een receptje kan krijgen.
    Mijn internist zegt dat bijna elke Nederlander een te kort heeft.

6. Popkoorn

oplossen in water?

ik heb ook 1 ml, dit is al vloeibaar en moet het eigenlijk door het eten doen,

maar smaakt echt zo vies dat ik het met pure ranja drink

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja, hier ook een tekort, ik neem de zwanger vitaminesd en nog 7 druppels uit een flesje extra

8. Ukkepukkie

Mejojo: ik moest bij de apotheek van die zakjes oplossende vitamine D halen, citroen smaak, maar steeds als ik dat dronk moest ik overgeven.. En hou liever wel mijn eten etc binnen.. Dus weet niet wat jij voorgeschreven krijgt?

wannabe mam vindt dit leuk.
  9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar is bij mij nooit naar gekeken verder, of nagemeten of wat dan ook. Ik kreeg sowieso van de VK het advies om rond de 10/12 weken te stoppen met foliumzuur en in plaats daarvan vit. D tabletjes te gaan slikken. Dus dat doe ik sindsdien trouw:D

10. Popkoorn

dat heb ik ook gehad, calcikat ofzo heet dat geloof ik, kun je ranja van maken, maar dat is ook voor de calcium en niet pure vit.d

ik heb ook van die kauwtabletten gehad,

* ik kijk even wat ik nu al een tijdje heb aan pure vit.d *

vitamine D3 50.000 eenheden per 1 ml en dan tussen haakjes colecalciferol

is wel echt super goor spul. maar de druppels in de ranja doen dan gaat het wel.

11. Frupje

Frupje Lid

25 mrt 2011
    71
    0
    0
    Mijn vitamine D was/is onmeetbaar zo laag. Ik heb ook dat vloeibare spulletje gekregen dat moest ik 1 x per week 1 ml in water doen en op drinken. En nu verder met tabletjes 2 per dag Devaron. Die tabletjes zijn volgens mij ook zonder recept verkrijgbaar maar ik weet het niet helemaal zeker.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb met Devaron tabletjes (90 stuks voor 9,95 zonder recept bij de apotheek te verkrijgen) omhoog gekregen. Mijn waarde was net zoiets als die van jou.
    Ik heb eerst 2 maanden 2 tabletten per dag genomen, maar toen ik zwanger was nog slechts 1 per dag aangezien meer per dag niet bewezen onschuldig was in geval van een zwangerschap.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Je schreef dat je voldoende melk drinkt. Drink liever geen melk op het moment dat je je vit. D inneemt, omdat melk de opname van vit. D afremt. Laat er liever wat tijd tussen zitten (uurtje?).

En verder geldt voor zwangeren (en BV-gevenden) hetzelfde advies als voor kleine kinderen: vitamine D bijslikken, ik geloof 10 mcg. Ik slikte gewoon de pilletjes die ik nu ook aan m'n zoontje geef.

14. Ukkepukkie

Ik heb het er vandaag met de vk over gehad. Ze zegt dat ik goede pilletjes slik, en niet veel meer kan doen.. Dus blijf deze maar braaf slikken. Dat over het melk drinken.. Melk drinken bij je boterham is ook niet goed, dat haalt je ijzer (?) naar beneden..

15. jilly1979

jilly1979 Lid

15 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was hij ook te laag, via de VK vitamine D capsules gehad die ik bij de apotheek kon ophalen.

Ik heb een donkergekleurde moeder, mijn VK zei hoe meer pigment in je huid hoe langer je vitamine D gehalte kan zijn omdat een donkerder huid minder zonlicht opneemt dan een lichte huid. MAW het schijnt vaker voor te komen bij personen met meer pigment.

Ik heb geen idee of het helpt ik ben nu 33 weken en slik het al vanaf het begin. Ga er vanuit dat het wel okee is nu.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een vitD van 33 is veeeelte laag!

Hier kun je erge depressieve klachten van krijgen / extreme moeheid/ spierpijn etc

Ik heb ook vitD op recept, maar je kunt bijv ook Davitamon vit D voor 50 jarigen slikken, is precies hetzelfde en daar moet je er 4 per dag van slikken

Maar alleen in een vitaminepreparaat voor zwangeren ga je het niet redden hoor, je waarde zal veel verder gaan dalen, ook omdat jou kleine nu veel van jou pakt

Mede doordat ik tijdens de zwangerschap een groot D tekort had heeft Giorgio nu een ernstig D tekort waardoor hij nu 10 pilletjes per dag moet slikken voor heeele lange tijd. Zelfs de botjes kunnen erdoor vergroeien. Ze noemen dit ook wel de Engelse ziekte

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Op advies van mijn vk moet ik ook vitamine D gebruiken, geen idee of hij te laag was want dat hebben ze niet getest. Maar ze zei wel dat buiten foliumzuur nu ook word aangeraden om vitamine D te gebruiken omdat veel vrouwen vaak een te laag vitamine D gehalte hebben zonder dat ze het zelf weten. Heb ook al begrepen dat een te laat vitamine D gehalte zelfs miskramen kan veroorzaken! Ik gebruik gewoon zo'n potje vitamine D van davitamon nu, moet je 1x per dag een zon pilletje slikken..

Deel Deze Pagina