Uitslag lunchtest zwangerschapssuiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door aankomendemama, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hallo meiden,

Ik heb vandaag een lunchtest moeten doen en de mevrouw die prikte vond het toch wat aan de hoge kant. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Ik vind het zelf nog al meevallen namelijk!

Om half 1: 2 witte bolletjes met grillworst, glas melk en een appel
    Om half 2: waarde van 8,1
    Om 2 uur: Waarde van 7.3

Volgens de folder moet je een uur na het eten onder de 7,5 zitten en een anderhalf uur na het eten onder de 7. ~

Alvast bedankt voor de reacties!:)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze zijn wel wat hoog.

hier hij na 1,5 uur 6,4 en dat was netjes volgens de gyn. maar hij zei wil dat hij echt onder de 7 moest zijn

3. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    ik vind ze ook wel wat hoog.
    bij mij is het anderhalf uur na 't eten 6,5 ongeveer (als ik m'n zwdiabetesdieet houd, dat is 3 boterhammen en dan geen melk maar thee en ook geen fruit)
    In de informatie die ik van de dietiste kreeg, staat dat het 2 uur na het eten onder de 7,8 moet zijn.
    Even afwachten wat de gyn/vk ervan zegt? of krijg je nog meer onderzoeken?
    Succes!

4. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij is helaas zwangerschapsdiabetes geconstateerd en houd nu bijna dagelijks mijn suikerwaarden bij m.b.v. een prikset. Na de OGTT was mijn waarde 8.4 en deze moest onder de 7 zijn. Nuchter was mijn waarde wel goed. Dus 2 uur na elke maaltijd dient de waarde bij mij onder de 7 te zijn.. Alles daarboven is niet goed.

Deel Deze Pagina